سپاهان و خطر از دست دادن 12 بازیکن/ دفاع وسط اولویت سپاهان در نقل وانتقالات

تیم فوتبال سپاهان در حالی فصل را به پایان می‌رساند که 12 بازیکن این تیم قراردادشان به پایان می‌رسد و در این بین جدایی چند بازیکن قطعی است.

به گزارش ایمنا، با نزدیک شدن به پایان رقابت‌های فصل شانزدهم لیگ برتر فوتبال، خیلی از باشگاه‌ها برای حضوری قدرتمند در فصل نقل و انتقالات فعالیت خود را از همین حالا آغاز کرده‌اند. سپاهان که به نظر می‌رسد با زلاتکو کرانچار برای فصل آینده هم ادامه بدهد یکی از تیم‌هایی است که از حالا در اندیشه بستن تیمی مدعی برای فصل بعد است.

اتمام قرارداد 12 بازیکن فعلی

در پایان فصل جاری قرارداد احسان حاج صفی، جلال علیمحمدی، حسین پاپی، رسول نویدکیا، شجاع خلیل‌زاده، فرید بهزادی کریمی، مسعود حسن‌زاده، موسی کولیبالی، فرید نجات، لی اولیویرا و سرور جباروف به پایان می‌رسد. در این بین جدایی شجاع خلیل‌زاده قطعی است و گفته می‌شود او با تیم پرسپولیس قرارداد داخلی امضا کرده است. همچنین وضعیت سرور جباروف که در تعطیلات نیم فصل به سپاهان پیوست هم پس از پایان فصل مشخص می‌شود و این احتمال وجود دارد که سرنوشت او نه دست خودش باشد و نه سپاهان.

به نظر می‌رسد بخش اعظمی از فعالیت سپاهان در فصل نقل و انتقالات با نظر زلاتکو کرانچار روی تمدید با 10 بازیکن دیگر باشد.

نکته جالب این است که طبق اعلام سازمان لیگ مهرداد محمدی، میلاد سرلک و عارف غلامی تنها بازیکنان شاخصی هستند که با سپاهان برای فصل آینده هم قرارداد دارند.

سپاهان در کدام پست‌ها نیاز به تقویت دارد؟

با جدایی شجاع خلیل‌زاده در پایان فصل در صورتی که با موسی کولیبالی تمدید شود سپاهان به جذب جانشینی برای خلیل‌زاده نیاز دارد. در این بین از جذب محمد طیبی یا عزت الله پورقاز در ماه‌های گذشته شایعاتی شنیده شده است اما به نظر می‌رسد سپاهان برای مدعی بودن نیاز به مدافعی باکیفیت تر داشته باشد.

همچنین پس از جدایی وریا غفوری در تابستان گذشته عبدالله ویسی علی هلیچی را برای پست دفاع راست از استقلال اهواز به سپاهان آورد اما عمر حضور او در سپاهان کمتر از نیم فصل بود. در نیم فصل دوم جلال عبدی از استقلال خوزستان خریده شد تا او جای خالی وریا غفوری را پر کند اما او هم در ترکیب تیم ویسی و کرانچار جواب نداد تا به ناچار سرمربی کروات از عارف غلامی که پست تخصصی‌اش دفاع وسط است در دفاع راست استفاده کند. با این حال به نظر می‌رسد یک دفاع راست تخصصی هم جزو اولین خریدهای سپاهان در تابستان باشد.

با توجه به آنچه از سپاهان در طول فصل دیده‌ایم این تیم به غیر از پست دفاع راست و دفاع چپ احتمالاً در پست هافبک دفاعی و بازیساز و همچنین مهاجم نوک در نقل و انتقالات دنبال گزینه مناسب باشد. سپاهانی‌ها از همین حالا با گادوین منشا هم مذاکراتی انجام داده‌اند.

کد خبر 301219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.