در انتخابات به دنبال اصلح باشیم؛ نه مقبول

دبیرکل جبهه پایداری با بیان اینکه من برای شناخت و معرفی اصلح هر کاری می کنم، گفت: باید در انتخابات حواسمان باشد به کسی رأی دهیم که به توصیه های رهبری گوش فرادهد نه اینکه در برابر رهبری بایستد؛ در انتخابات باید نه به دنبال مقبول بلکه به دنبال اصلح باشیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حجت الاسلام مرتضی آقاتهرانی دبیرکل جبهه پایداری در مدرسه صدر بازار اصفهان اظهار کرد: مراقب باشیم در حوزه علمیه سکولار نشویم و تنها به دین حداقلی درست کنیم که با دین امام حسین(ع) سازگار نیست؛ گاه امثال سروش می آید و دین حداقلی را تبلیغ می کند؛ حتی در صدا و سیمای این کشور چند وقت پیش شخصی به صراحت بیان کرد که اقتصاد چه ربطی به روحانیت و آیت الله جوادی آملی دارد!

وی با بیان اینکه اسلام دین بزرگی است و مراقب باشید شما طلبه ها اسلام را کم نگیرید، افزود: دین حداقلی است که سبب باور کدخدا به جای خدا می شود؛ با اینکه پیامبر خود را مبعوث برای اخلاق می داند اما با این حال حوزه های ما هنوز به اندازه کافی در زمینه اخلاق کار نکرده اند؛ غربی ها با حس و عقل پیشرفت بسیار کرده اند اما ما با آنکه وحی را هم در کنار حس و عقل داریم اما باز از پیشرفت مانده ایم.

دبیرکل جبهه پایداری با اشاره به اینکه در سیاست نیز همین گونه است، تصریح کرد: وقتی ما حرف نمی زنیم حرف غربی ها بر تفکر جامعه ما غالب می شود؛ امروز در مجلس درباره اخلاق چیزی نداریم و به همین دلیل در سیاست اختلافات بسیار زیاد است و گاه در این می مانیم که حق کدام است و باطل کدام است.

وی با اشاره به مسئله انتخابات ابراز کرد: در زمینه انتخابات ریاست جمهوری به 4 نفر میرکاظمی، رئیسی، فتاح و جلیلی رسیدیم اما در این میان تنها به حجت الاسلام رئیسی رسیدیم؛ برخی دیگر هم نامزد شدند که شورای نگهبان از بیش از هزار نفر، 6 نفر را بر اساس مر قانون و مصلحت اندیشی انتخاب کرد و این مصلحت اندیشی تنها برای این بود که بتواند همه سلیقه ها را پای صندوق های رأی بکشاند و این چیز بسیار خوبی است چراکه غربی ها به دنبال این هستند که مردم پای صندوق رأی نروند.

حجت الاسلام آقاتهرانی با بیان اینکه این نمی شود که رهبر معظم انقلاب حرفی بزند و فردایش فلان مسئول دقیقا ضد آن را بگوید، عنوان کرد: باید در انتخابات حواسمان باشد به کسی رأی دهیم که به توصیه های رهبری گوش فرادهد نه اینکه در برابر رهبری بایستد؛ در انتخابات باید نه به دنبال مقبول بلکه به دنبال اصلح باشیم.

وی بیان کرد: مقبولیت معیار و شاخص درستی ندارد؛ مگر در انتخابات آمریکا کلینتون طبق نظرسنجی ها بالاتر نبود پس چرا ترامپ رأی آورد؟ این نشان می دهد که باید اصلح را انتخاب کنیم و صالح اگر برای اصلح کنار نرود خائن است؛ مشکل ما این است که گاه چند نفر صالح در برابر هم قرار می گیرند؛ اصلح را باید به میدان کشید و حضرت فاطمه زهرا (س) در ماجرای فدک اصلح را به ما شناساند هر چند اصلح در آن روز به پیروزی ظاهری نرسید.

دبیرکل جبهه پایداری خاطرنشان کرد: من برای شناخت و معرفی اصلح هر کاری می کنم و ما در ارتباط امام حسین(ع) که اصلح جامعه است هم بینش ایجاد می کنیم و هم انگیزه ها را به سوی اصلح می کشانیم؛ در انتخابات نیز باید بینش یافت و سپس برای پذیرش اصلح انگیزه ایجاد کرد.

وی در معرفی حجت الاسلام رئیسی گفت: ببینید زمانی که ایشان به آستان قدس رفته در روز نخست چه کسانی را برکنار کرده و چه کسانی را بر سر کار آورده است؟

حجت الاسلام آقاتهرانی تصریح کرد: جمهوری اسلامی را اگر به درستی تبلیغ کنیم دنیا را فتح می کند و اگر امروز جمهوری اسلامی در دنیا به حد مطلوب پیشرفت نکرده ایراد از ماست؛ زمانی که در مجلس بودم شخصی عمامه به سر آمد و به صراحت گفت که من با کلیت امر به معروف و نهی از منکر مخالفم! در حالی که نماینده کلیمیان و ارامنه با تصویب بودجه برای امر به معروف و نهی از منکر موافقت کردند.

وی اذعان کرد: ما عهد اخوت با احدی نمی بندیم و تا زمانی که احمدی نژاد هم در خط ولایت به خوبی پیش می رفت با او بودیم؛ اما زمانی که در ولایت مداری سست شد از او گذشتیم.

کد خبر 301173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.