افزایش ۲ میلیون تومانی نرخ خودروها در ۴۱ روز

معاون اتحادیه خودرو استان اصفهان گفت: حدود ۴۱ روز از ابتدای سال جاری می‌گذرد، اما بازار خودرو اصفهان بی‌جان‌تر از سال گذشته، در رکود کامل به سر می‌برد.

حمید قندی در گفت‌و گو با خبرنگار اقتصادی ایمنا با بیان اینکه بازار خودرو اصفهان از ابتدای سال جاری همچنان در رکود فصلی به‌سر می‌برد، اظهار داشت: طی روزهای اخیر افزایش چشمگیر محصولات داخلی سبب شده که معاملات در بازار به پایین‌ترین حد برسد.

وی پیرامون اینکه کارخانه‌های ایران خودرو و سایپا قیمت محصولات خود را در حالی افزایش داده‌اند که بازار خودرو به رسم هر سال در رکود فصلی ناشی از عدم تقاضا به‌سر می‌برد، افزود: نمایندگی ایران خودرو قیمت خودروهای خود را در حال حاضر از ۲۰۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان افزایش داده است.

معاون اتحادیه خودرو استان اصفهان وضعیت بازار خودرو اصفهان را نامساعد خواند و بیان داشت: با رکود حاکم بر بازار و عدم ظرفیت برای افزایش قیمت‌ها؛ کارخانه سایپا قیمت خودروهای خود را اعم از چینی و چانگان را ۲۰۰ هزار تا ۲ میلیون تومان افزایش داده است.

سایپا، ایران خودرو و شورای رقابت مسبب اصلی گرانی خودرو

وی تاکید کرد: با افزایش قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا؛ اندک معاملات در بازار خودرو اصفهان نیز به حالت تعلیق در آمده است.

قندی در پاسخ به اینکه چرا طی ۴۱ روز با نبود تقاضا و رکود بازار، نمایندگی‌های اقدام به افزایش قیمت‌ محصولات خود کرده‌اند، گفت: این امر توسط کارخانه‌ها و اعمال مجوزهای افزایش قیمت سال‌های گذشته‌ شورای رقابت بوده و ما هیچ‌گونه دخالتی در رشد نرخ‌ها نداریم.

وی با تاکید بر اینکه معمولا مشتریان قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری تمایلی به خرید و فروش خودرو از خود نشان نمی‌دهند، خاطر نشان کرد: ماه رمضان نیز که از اوایل خرداد آغاز می‌شود، روی رکود بازار خودرو بی‌اثر نخواهد بود.

معاون اتحادیه خودرو استان اصفهان پیرامون اینکه بی‌رونقی بازار خودرو اصفهان تا ۲ ماهه آینده به همین منوال ادامه داد، افزود: احتمالا با برگزاری انتخابات در پایان اردیبهشت که تا حدی در این رکود اثر گذاشته و پس از ماه مبارک رمضان شاید مرداد ماه بتوانیم شاهد رونق بازار خودرو باشیم.

کد خبر 301091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.