انتخابات شورای شهر باید فارغ از جناح بندی سیاسی باشد

شهرضا – امام جمعه شهرضا گفت: شورای شهر سیاسی نیست و انتخابات این نهاد هم نباید سیاسی باشد زیرا کارهای شورای شهر عمدتاً مربوط به عمران و آبادانی محیط شهری است و به همین دلیل نباید این مسئله به اغراض سیاسی آلوده شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، حجت الاسلام سیف الله یعقوبی در جمع نامزدهای انتخابات شورای شهر شهرضا عنوان کرد: افرادی که انتخابات شورای شهر ثبت نام کرده‌اند، قطعا در اقدامی خداپسندانه برای خدمت به مردم وارد صحنه رقابتهای انتخاباتی شده‌اند که این اقدام جای تقدیر و تشکر دارد.

وی اظهار کرد: افرادی که در صحنه رقابت انتخاباتی حاضر شده‌اند در برابر شهر و شهروندان بی تفاوت نبوده‌اند و با آگاهی از توانمندیهای خود فکر کرده‌اند که می‌توانند در خدمت رسانی بهتر مفید باشند.

امام جمعه شهرضا بیان کرد: انتخابات باعث حیات سیاسی جامعه است و باید به بهترین شکل ممکن انجام شود، کشوری که مسئولان آن با رأی مردم انتخاب می‌شوند باید سعی کنیم تا بهترین افراد نیز انتخاب شوند.

حجت الاسلام یعقوبی ادامه داد: در بین افرادی که ثبت نام کرده‌اند، در برخی موارد افرادی هستند که از نظر علمی و تخصصی در مراتب عالی هستند و این مسئله باعث افتخار برای شهر و شهروندان است که چنین افرادی در آن حضور دارند.

وی اضافه کرد: باید از خدمات و تلاشهای افرادی که در گشذته در شورای شهر برای خدمت به مردم تلاش کرده‌اند تقدیر و تشکر شود، هر دولتی محدودیتهایی دارد که باتوجه به آنها نمی‌تواند همه مشکلات جامعه را در یک دوره ریاست جمهوری برطرف کند بنابراین باید از کارهای انجام شده قدردانی شود.

امام جمعه شهرضا در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: دلیل برگزاری این جلسه آن است که از نامزدهای انتخاباتی خواسته شود تا آنها با بررسی توانمندی‌ها و برنامه‌ها و تجارب خود، اجازه دهند توانمندترین افراد در صحنه رقابت انتخاباتی باقی بمانند.

حجت الاسلام یعقوبی عنوان کرد: اصالت، دیانت و تقوا و مدرک علمی و سلوک مردمی ملاکهای مهمی هستند که مردم بر اساس آنها نمایندگان خود را در شورای شهر انتخاب می‌کنند تا به این وسیله افرادی شایسته را وارد این نهاد کنند.

وی اظهار کرد: نامزدهای انتخاباتی باید به خودشان و عملکردشان امتیاز دهند تا بهترین افراد را در صحنه باقی بگذارند و به این وسیله عملی که برای رضای خدا آغاز کرده‌اند به بهترین شکل ممکن به انجام رسانند.

امام جمعه شهرضا تصریح کرد: تعدادی که در شرایط فعلی ثبت نام کرده و صلاحیت انها تأیید شده است اگر بخواهند تا آخر در صحنه باقی بمانند، آراء مردمی خرد شده و مسائلی همچون قومیت گرایی و روابط فامیلی و خانوادگی مطرح می‌شود در حالی که در انتخابات شوراها باید تخصص، تعهد و برنامه‌ها و طرحهای کاربردی افراد مطرح باشد تا افراد اصلح انتخاب شوند.

حجت الاسلام یعقوبی گفت: افکار و اندیشه‌ها و برنامه های افرادی که وارد شورای شهر می‌شوند باید به یکدیگر نزدیک باشد تا بتوانند در تصمیم گیری های مهم نظیر انتخاب شهردار به توافق برسند زیرا تک روی در امور باعث ایجاد استبداد می‌شود.

وی عنوان کرد: کاهش تعداد اعضای شور از ۱۱ نفر به ۷ نفر نیز رویداد بسیار خوبی بود که به اتفاق نظر و هماهنگی بیشتر اعضای شورای شهر کمک بسیار زیادی می‌کند.

امام جمعه شهرضا در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار کرد: شورای شهر سیاسی نیست و انتخابات این نهاد هم نباید سیاسی باشد زیرا کارهای شورای شهر عمدتاً مربوط به عمران و آبادانی محیط شهری است و به همین دلیل نباید این مسئله به اغراض سیاسی آلوده شود.

حجت الاسلام یعقوبی بیان کرد: افکار سیاسی بر تصمیمات اعضای شورای شهر هم نباید تأثیر بگذارد، همه منتخبان مردم در شورای شهر باید خود را در برابر رأی مردم مسئول بدانند زیرا به فرموده رهبری رأی مردم امانتی است که در اختیار ما قرار دارد.

وی بیان کرد: کسانی که قصد ورود به شورای شهر دارند باید مشکلات شهر را احصاء و برای حل آنها برنامه ریزی کنند و طرحهای اجرایی خود را برای این منظور به مردم ارائه دهند.

امام جمعه شهرضا با تأکید بر ضرورت حضور مردم در جلسات شورای شهر، عنوان کرد: مردم باید از فعالیتها و تصمیمات کسانی که آنها را به عنوان نماینده خود در شورای شهر انتخاب کرده‌اند، آگاه باشند.

حجت الاسلام یعقوبی تأکید کرد: جدال و جنجال در فعالیتهای شورای شهر جایی ندارد زیرا این نهاد اساس کار خود را بر مشورت و کسب آراء عمومی قرار داده پس در محلی که همه حرف خود را مطرح و برای آن استدلال می‌کنند، دیگر نباید هیاهو و جنجال جایی داشته باشد.

وی گفت: در انتخابات شورای شهر و هم اقدام دیگری نباید قومیت گرایی و مسائل حاشیه ساز مطرح شوند، همه ما شهروندان یک شهر هستیم و باید برای عمران و آبادانی ان و مشکلاتی که دارد، متحد و هماهنگ باشیم.

کد خبر 301026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.