معدوم سازی بیش از 7 هزار قطعه پرنده در فریدن از بهمن 95 تاکنون

فریدن - رئیس شبکه دامپزشکی فریدن گفت: از بهمن ماه سال گذشته تا کنون بیش از 7 هزار قطعه پرنده در پی شیوع آنفولانزای مرغی در فریدن معدوم شده است.

اسماعیل کیماسی در گفتگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان فریدن، با بیان اینکه بیماری آنفلونزای پرندگان اولین بار در بهمن ماه سال ۱۳۹۵ در شهرستان مشاهده شد، عنوان کرد: در پی شیوع این بیماری تعداد ۶ کانون روستائی و یک کانون شهری درگیر شدند.

وی ادامه داد: پس از این شناسایی کانون ها بلافاصله عملیات پاکسازی و معدوم سازی توسط اکیپ های دامپزشکی آغاز و حدود ۷ هزار و ۵۰۰ قطعه پرنده معدوم شدند.

کیماسی افزود:  با مساعدت اداره کل دامپزشکی استان پرداخت خسارت به دامداران و اهالی روستاها شروع شد و هم اکنون نیز ادامه دارد.

کیماسی به موج جدید این بیماری در فریدن در سال جدید اشاره کرد و افزود: گزارش های از این بیماری در بخش زنده رود شهرستان فریدن به ما رسید که اکیپ های دامپزشکی در تاریخ ۹ و ۱۰ فروردین اقدام به معدوم و پاکسازی در روستای نهرخلج پرداختند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان فریدن با بیان این که در قسمتی از مزارع شهر دامنه عامل بیماری شاربن وجود دارد، عنوان کرد: از مسئولان درخواست داریم ضمن آگاه سازی مردم، تابلوی چرای دام ممنوع را نیز در این قسمت نصب کنند.

وی در پایان از مردم خواست هشدارهای ایمنی در خصوص شیوع بیماری های پرندگان و دام ها را جدی بگیرند و نهایت همکاری با دامپزشکی را در این خصوص داشته باشند./

کد خبر 300934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.