نارضایتی کشاورزان فریدنی از اجرای طرح تعدیل چاه های کشاورزی

فریدن - معاون فرماندار فریدن گفت: طرح تعدیل چاه های کشاورزی به سبب شرایط اقلیمی منطقه و مشکلات موجود در بخش آب موجب نارضایتی کشاورزان شده است.

صفر بدیع الزمانی در گفتگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان فریدن، با اشاره به طرح تعدیل و کاهش پروانه چاه های کشاورزی از سوی شرکت آب منطقه ای، گفت: این طرح موجبات نارضایتی کشارزان فریدنی را به همراه داشته است.

وی ادامه داد: کشاورزان فریدنی به خاطر شرایط اقلیمی شهرستان فقط چهار ماه از سال را حق برداشت آب دارند و این طرح باعث نارضایتی شدید کشاورزان شده، بنابر این لازم است تا آماده شدن زیر ساخت های لازم این طرح، اجرای آن در این منطقه متوقف شود.

معاون فرماندار فریدن افزود:  اجرای این طرح در حالی که هنوز مشکل کم آبی شهرستان و عدم تامین آب از منایع پایدار حل نشده و نیز با توجه به این که شغل بیشتر مردم این منطقه کشاورزی است، نوعی اجحاف در حق مردم این منطقه خواهد بود.

 بدیع الزمانی خواستار برخورد قانونی با برداشت های بی رویه شد و تاکید کرد: به نظر می رسد ابتدا لازم است با افرادی که اضافه برداشت آب دارند توسط ادارات ذیربط و مسئولان برخورد شود، نه این که بیایم همان ابتدا به سراغ راحت ترین و کم دردسرترین راهکار برویم.

معاون فرماندار فریدن با اشاره  به پیگیری های صورت گرفته در خصوص تامین آب شرب فریدن از منابع پایدار خواستار  توجه بیشتر دستگاه های مسئول برای تحقق این طرح عظیم شد.

وی هم چنین با اشاره به برگزاری مجمع نمایندگان استان در شهرستان فریدن،   ابراز امیدواری کرد سفر نمایندگان استان و مدیران کشوری به منطقه برکات خوبی برای منطقه به همراه داشته باشد.

کد خبر 300933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.