شناسایی قابلیت ایجاداشتغال در سال تولید واشتغال/شعار سال صرفا نصب بنر نباشد

دهاقان- فرماندار شهرستان دهاقان گفت: از مسئولان می خواهیم تا در سال اقتصاد مقامتی، تولید واشتغال به شناسایی قابلیت های ایجاد اشتغال در شهرستان بپردازند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان دهاقان، علی اصغر قاسمیان در جلسه کارگروه اشتغال دهاقان، با بیان این مطلب، اظهار داشت: همه مسئولان باید در زمینه ایجاد اشتغال، جذب سرمایه گذار و همچنین شعار سال حرکت کنند و صرفا به نصب بنرها اکتفا نکنند.

وی گفت: اگر قرار است کارگروه اشتغال بازخورد وخروجی خوبی داشته باشد، حفظ اشتغال های موجود در بخش های تولیدی، خدماتی، کشاورزی، صنعتی، صنفی و...در رده ها و دسته های مختلف انجام شود چراکه امروزه واحدهایی که با مشکلات مواجه هستند ودر رابطه با کار، درآمد، رکود اقتصادی و...دست به گریبانند و از طرفی نیز باید از ظرفیت های شهرستان برای حفظ مشاغل موجود استفاده کرد.

فرماندار شهرستان دهاقان از مسئولان خواست با انجام بازدید از کارگاه ها و واحد ها به رفع موانع و مشکلات بپردازند و به فرمانداری نیز ابلاغ نمایند تا در صورت ممکن از بسته های حمایتی که دولت در اختیار قرار داده استفاده نمایند.

وی باتوجه به اینکه سرمایه گذاران در شرایط کنونی در خط مقدم ایثار قرار دارند، اذعان داشت: سرمایه گذاران نیازمند حمایت مسئولان و مردم  دارند و باید به بهترین شکل شنوای مشکلات آنها باشیم.

قاسمیان بااشاره به اینکه شناسایی قابلیت های اشتغال جدید وتغییر نگاه مردم و مسئولان به اشتغال مهم ترین مساله می باشد، تصریح کرد: از کوچک ترین ظرفیت ها باید استقبال کرد و امکاناتی مانند تسهیلات مشاغل خانگی، پشتیبان، خود اشتغالی و...که منابع بانکی و بسته های حمایتی دولت برای این ظرفیت ها بکار برده می شود استفاده کرد و برنامه ریزی مناسب نمود.

فرماندار شهرستان دهاقان برخی کدها و آیین نامه ها را مانعی برای اشتغال عنوان کرد واظهار داشت: برای اشتغال آن چیزی که قابلیت اجرایی دارد را باید انجام داد و آیین نامه ها، بخشنامه ها، مجوزها و...نیز باید بگونه ای انجام شود که هم قانون رعایت شود و هم اینکه به ایجاد شغل لطمه وارد نسازد.

قاسمیان باتوجه به اینکه در سال گذشته واحدهای اشتغالزایی در این شهرستان راه اندازی شده، خاطر نشان کرد: باید سعی شود قوانین به نفع مردم تفسیر شود، ایجاد واحدهای تولیدی فولاد فرم، انرژی و...در سال گذشته انجام شده و گلخانه سایوان انرژی نیز بزودی با حضور وزیر جهاد کشاورزی گشایش می یابد.

وی با تاکید به اینکه موضوعات بین دستگاهی نیاز به تعامل دارد، افزود: در رابطه با مجوزها که دیگر ادارات باید نظر دهند موانع برطرف شود چراکه فلسفه وجود دستگاه های اجرایی تسهیل امور و برای خدمت به مردم است و می شود با نگاه مثبت وتعامل بین دستگاهی مشکلات رابرطرف کرد.

کد خبر 300730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.