فضای مجازی در جهت ترویج فرهنگ ناب اسلام استفاده شود

نطنز- امام جمعه نطنز گفت: مردم انقلابی کشور باید از فضای مجازی جهت مقابله با اهداف نامشروع و خبیث دشمنان و همچنین برای ترویج فرهنگ ناب اسلامی و ایرانی و اشاعه فرهنگ انقلاب استفاده کنند

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز، حجت الاسلام روح الله امینی امروز پنج شنبه در اولین همایش آشنایی با جرایم رایانه ای و بررسی آسیب های فضای مجازی شهرستان نطنز که با حضور مدیران کانال های تلگرامی، اصحاب رسانه و مدیران سایت های خبری در فرهنگ سرای کوثر این شهر برگزار شد، اظهار کرد: سرپیچی  از دستوران خداوند  موجب  می شود  که انسان ها در موقعیت ها و مکان های مختلف دچار مشکل شوند.

امینی گفت، در عصر کنونی، فضای مجازی فرصت های بسیار خوبی را برای نظام مقدس جمهوری اسلامی فراهم کرده است که باید از این فضا که به حق از آن به عنوان یک فضای حقیقی نامبرده می شود، برای تحقق اهداف نظام و انقلاب و اشاعه فرهنگ اسلامی استفاده کرد.

امام جمعه نطنز  تصریح کرد: این روزها و در حال و هوای فضای انتخاباتی کشور، خائنان و سلطنت طلبان از فرصت پیش آمده استفاده کرده و در فضای مجازی تلاش می کنند تا با زیر سوال بردن اقدام های انقلابی در برابر منافقینی که دستشان به خون ۱۷ هزار انسان بی گناه آلوده است، این سلوک متعفن آن ها را احیا کنند.

وی تاکید کرد: مردم مومن و انقلابی باید از این فضا در راه مقابله با اهداف نامشروع و خبیث دشمنان از این نوع، و همچنین برای ترویج فرهنگ ناب اسلامی و ایرانی و اشاعه فرهنگ انقلاب استفاده کرده و مواظب خطرات احتمالی آن نیز باشند.

معاون دادستان شهرستان نطنز نیز در ادامه همایش گفت: کلیه مدیران و ادمین های کانال و گروه های خبری در فضای مجازی باید از قوانین مربوط به جرایم رایانه ای  مطلع بوده و از رسانه ای کردن خبرهایی که موجب تشویش اذهان عمومی و نشر اکاذیب می شود خودداری کنند.

مرتضی پورکندزی افزود: مسئولیت تمامی خبرهای درج شده در کانال ها و گروه های مجازی بر عهده مدیر و ادمین ها خواهد بود.

وی با بیان این که بیش از ۴۵ میلیون نفر در کشور به اینترنت دسترسی دارند، گفت: ۹۵ درصد متهمان فضای مجازی آقایان بین سنین ۱۸ تا۳۵ سال و از هر ۱۰ نفر ایرانی ۶ نفر عضو شبکه های اجتماعی هستند.

رئیس اداره فرهنگ  وارشاد اسلامی نطنز  هدف از برگزاری این همایش را اهمیت آگاهی کلیه فعالین عرصه خبر و اطلاع‌رسانی از مقررات مربوطه عنوان کرد و افزود: همه مدیران و ادمین‌های کانال‌ها و گروه‌های فعال فضای مجازی از اطلاعات و مقررات ارائه‌ شده در این برنامه بهره‌مند شدند و می‌توانند در ادامه راه با ایجاد فضای همدلی و وحدت رویه و هماهنگی با دستگاه‌های مربوطه مشارکت کنند.

علی مشربی  با بیان اینکه هم‌اکنون حدود ۸۰ کانال خبری و گروه پرمخاطب در شهرستان نطنز فعالیت می‌کنند، خاطرنشان کرد: مدیران کانال‌ها و گروه‌ها با استفاده از ظرفیت این فضا زمینه حضور حداکثری مردم را در انتخابات فراهم کنند.

کد خبر 300637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.