هفته نکوداشت اصفهان، تبادل هنر میان مردم و هنرمندان است

یک هنرمند نقاش گفت: برگزاری ورک شاپ در فضاهای مختلف شهر معامله ای دوسر سود برای هنرمندان و شهر است.

نادر مهذب نیا، هنرمند نقاشی آبرنگ در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهار داشت: من علاقه بسیاری به اصفهان دارم و از اختصاص یک هفته به نام اصفهان خوشحالم ولی معتقدم هفته اصفهان باید در سطح ملی نیز بخوبی شناخته شود و دوم اینکه باید از پتانسیل جدید و نیروی جوانی که مدیریت شهرداری را در دست گرفته اند به نهایت ممکن استفاده شود.
وی افزود: سال گذشته شاهد بودیم که اتفاقات خوبی در شهر اصفهان افتاد، نورپردازی پل ها اتفاق افتاد، معرفی آثار تاریخی انجام شد، نمادهای شهر شناسانده شد و بسیاری اقدامات دیگر انجام شد ولی هرچقدر این اتفاقات قوی تر باشد و موزه های بیشتری در شهر گشایش یابند و نمایشگاههای بیشتری برگزار شود و مردم بتوانند از آنها بازدید داشته باشند نتیجه بهتری عاید هنرمندان و مردم می شود. برگزاری ورک شاپها مثل اجرای ورک شاپهای نقاشی در پل خواجو، میدان نقش جهان عالی قاپو و یا سایر بناهای شهر، هم می تواند به عنوان فعالیت های هنری در فضاهای عمومی شهر انجام شده و ضمن رسانه ای شدن در بازخورد و بازشناخت نقش اصفهان و هویت فرهنگیِ آن نقش مهمی بازی کند.
این هنرمند رسانه ای شدن و انتقال این اخبار در فضاهای مجازی را بصورت ناخودآگاه باعث چرخش هنر دانست و گفت: این چرخش منافع بسیاری دارد که نه تنها در سطح ملی بلکه در سطح جهانی نیز بازخورد مناسبی برای اصفهان و ایران خواهد داشت.
مهذب نیا ادامه داد: من درباره رشته تخصصی خودم که آبرنگ است ترجیح می دهم که در هفته اصفهان یکسری ورک شاپ برگزار شود، ما حتی ازسوی شهرداری تهران هم بارها دعوت شدیم و در بوستان ملت و پل طبیعت ورک شاپ نقاشی آبرنگ را برگزار کرده ایم. هنرمندان توقع زیادی ندارند همین که فضایی ایجاد شود و خودشان و هنرجویانشان بتوانند در آن فضا فعالیت کنند برایشان کفایت می کند.
وی تصریح کرد: ازنظر من اصفهان پتانسیل های زیادی در زمینه هنر و تاریخ و فرهنگ دارند و اگر بتوانند ورک شاپهایی در محل های مختلف شهر برگزار کنند و هنرمندانِ توانمند ما و نه هرشخصی بصورت ساده، دعوت شوند و در هر روز یک مکان بصورت مشخص تعریف شود و در آن روز هنرمندان، موضوعی را تصویر و آن لحظه را ثبت کنند و این فعالیت رسانه ای شود تأثیر بسیار خوبی در معرفی هرچه بهتر اصفهان و هنرمندانش خواهد داشت.
نادر مهذب نیا افزود: در پایانِ هفته اصفهان نیز می توان نمایشگاهی از آثار هنرمندانی که در این هفته با تکنیک هایی مثلاً آبرنگ آثاری را خلق کرده اند برای عموم برگزار کرد و بعد خیلی ساده درحد یک تقدیرنامه از این هنرمندان بزرگ تقدیر شود و درواقع این معامله ای دوسر سود است که هم برای هنرمندان اتفاق خوبی خواهدافتاد و هم برای شهرداری و کلاً برای شهرمان اتفاق مثبتی خواهدبود.

کد خبر 300433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.