برگزاری طرح توان‌افزایی و ارتقای تاب‌آوری اجتماعی زنان در اصفهان

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری در مراسم افتتاحیه طرح ملی توان‌افزایی و ارتقای تاب‌آوری اجتماعی زنان و خانواده گفت: این طرح سال گذشته به صورت پایلوت در 13 استان کشور اجرا شد و امسال به صورت ملی در تمام استانها اجرا می‌شود.

به گزارش ایمنا، مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری در این مراسم با اشاره به اینکه طرح در موضوع توان‌افزایی و تاب‌آوری اجتماعی زنان است گفت: با توجه به اهمیت نقش این گروه در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی این طرح در 13 استان سال قبل به صورت پایلوت اجرا شد و به دلیل موفق بودن آن، امسال بر اساس توافق نامه‌ای که بین امور بانوان استانداری‌ها و معاونت امور زنان ریاست جمهوری انجام شد  در 2 فاز در تمام استانها از جمله اصفهان اجرا می‌شود.
سهیلا اثنی عشران در ادامه تصریح کرد:  در فاز اول انجمن‌ها و سمن‌هایی که در حوزه سلامت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی فعال هستند را شناسایی کردیم و از بین آنها اعضایی که ویژگی‌های مورد نظر را داشتند به ما معرفی شدند.
مدیرکل امور بانوان استانداری در مورد ویژگی‌های این مربیان گفت:  این ویژگی‌ها شامل سابقه بیش از 5 سال فعالیت در سمن‌ها، تعهد کاری مشاور، قدرت برقراری ارتباط و حداقل دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته‌های مشاوره و روانشناسی و توانایی برقراری کلاس بوده است، که پس از فراخوان و مصاحبه 20 نفر از 20، NGO انتخاب شدند و با توجه به محتوایی که از طرف معاونت زنان و امور خانواده ریاست جمهوری فرستاده شده این افراد 36 ساعت آموزش می‌بینند.
مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری اصفهان در تشریح فاز دوم این طرح گفت: پس از 36 ساعت آموزش مربیان که فاز اول این طرح است، در فاز دوم طرح، محلات آسیب‌پذیر و پس از آن خانواده‌های در معرض آسیب محلات را با کمک معتمدین محلی شناسایی می‌کنیم و در این محلات مربیان مذکور  400 زن ساکن در آن منطقه را آموزش می‌دهند که برای هر کدام از این زنان 10 کارگاه 8 ساعته برگزار می‌شود و هر فردی بر اساس 10 مهارت زندگی، 800 ساعت آموزش می‌بیند که اینها تماما توسط این مربیان انجام می‌شود.
 اثنی عشران همچنین تاکید کرد: در انتهای فاز اول این طرح که آموزش مربیان است، ما در پایان مربیانی خواهیم داشت که کاملا آموزش دیده هستند و به محلات می‌روند و به زنان محلات آموزش‌های جامع و کاملی می‌دهند که هدف این طرح هم پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است.
لازم به ذکر است فاز اول این طرح روز 5 شنبه 7 اردیبهشت آغاز می‌شود.
400 زن در جهت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی آموزش می‌بینند
مدیرعامل انجمن نیایش مجری طرح توان افزایی و ارتقای تاب آوری اجتماعی زنان و خانواده در استان اصفهان گفت: در فاز اول طرح، 20 نفر از مربیان منتخب سازمان‌های مردم نهاد پس از آموزش مباحث تاب‌آوری و توانمندی اجتماعی خانواده‌ها به آموزش 400 زن در مناطق پرآسیب استان می‌پردازند.
کاشفی مدیرعامل انجمن نیایش در افتتاحیه طرح توان افزایی و تاب‌آوری اجتماعی زنان و خانواده با اشاره به اینکه مدرس فاز اول این طرح دکتر صادقی مدیرکل بهزیستی استان خواهد بود گفت: این طرح در 2 فاز اجرا می‌شود که در فاز اول 20 نفر از فعالان و مربیان منتخب سازمان‌های مردم نهاد در حوزه خانواده و آسیب‌های اجتماعی به مدت 36 ساعت آموزش می‌بینند.
کاشفی در ادامه تصریح کرد: این مربیان در فاز دوم به محلات اعزام می‌شوند و به حدود 400 نفر از زنان جامعه در حوزه زنان و خانواده آموزش می‌دهند و قرار است مناطقی را انتخاب کنیم که به عنوان مناطق پرآسیب تا الان هیچ فعالیت اجتماعی و پوشش فرهنگی، اجتماعی در آنجا اتفاق نیفتاده باشد.
مدیرعامل انجمن نیایش با اظهار امیدواری از اثربخشی این طرح در جهت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی گفت: انجمن نیایش مدت 3 سال است که با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در اصفهان در حال فعالیت است و حوزه‌های فعالیت ما تحکیم بنیان خانواده، تقویت روابط زوجین و مهارت‌های زندگی، مهارت‌های فرزندپروری و سبک زندگی سالم و بطور کلی هر موضوعی که در حوزه سلامت روان و خانواده که به کاهش آسیب‌ها یا کنترل آن در جامعه کمک می‌کند جزء حوزه فعالیت این انجمن است. 

کد خبر 300426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.