دوچرخه سواران به یاد شهدا پا به رکاب شدند

دوچرخه سوارانی که سه شنبه ها در روز های بدون خودرو پا به رکاب می شدند و در این شهر شور و نشاطی را به راه می انداختند، در سه شنبه ای دیگر که مقارن با ایام هفته نکوداشت اصفهان بود علاوه بر تجدید میثاق با آرمان های امام و شهدا و استعانت از خداوند متعال، راهی خیابان های اصفهان شدند تا آهنگ پاسداشت شهدا

به گزارش ایمنا، دم دمای یک صبح دل انگیر دیگر بود. صبحی که با یاد و نام شهدا آغاز شد. آن هم به نیت پاسداشت خون شهدا، تا هرگز یادمان نرود زندگی مان را مدیون چه بزرگانی هستیم. همه جمع شده بودند. کوچک و بزرگ، پیر و جوان. با دوچرخه های جورواجور. آمده بودند تا بگویند ای شهدا، هرگز فراموشتان نمی کنیم؛ درست است که این هفته به نام نکوداشت اصفهان ثبت شده ولی اول باید از شما قدردانی کرد تا متوجه باشیم اگر رشادت مردمی های شما نبود شاید اصفهانی هم ...

گروهی از دانش آموزان دبستانی در حال تمرین سرودشان بودند تا در پل خواجو آن را بخوانند. مربی هم داشت با آنها تمرین می کرد. همه را به صف کرده بود. داشت نظم و ترتیب همایش دوچرخه سواری را هم با آنها مرور می کرد تا برنامه ای خوب برگزار شود. انگار از همه زودتر آمده بودند. آن هم با تیم ۱۰۰ نفری.

سید فرشید پاکروان مدیر کانون فرهنگی طاها در رابطه با همایش دوچرخه سواری در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به اینکه اصفهان شهر دوچرخه هاست، موقعیت خوبی دست داد تا این فرهنگ را در بین اعضای کانون هم تثبیت کنیم.

وی افزود: مکان هایی که قرار است پس از گلستان شهدا در این همایش پیموده شود آسایشگاه جانبازان، بیمارستان افراد سرطانی، پل خواجو و میدان امام حسین و سپس خیابان چهارباغ است تا در نهایت این دانش آموزان به مسیر اصلی دوچرخه سواری بروند.

پاکروان اضافه کرد: مکان هایی که در نظر گرفته شده اند، هم جنبه فرهنگی و هم جنبه اخلاقی دارد.

وی با اشاره به اینکه در پل خواجو هم برنامه سرودی برگزار می شود گفت: این سرود ها با توجه به سالروز مبعث پیامبر رحمت (ص) در مورد این حضرت و همچنین در مورد اصفهان است.

این برنام که هر ساله هدفی واحد را دنبال می کند با استقبال خوبی از سوی مردم و دوچرخه سواران همراه است و به اهداف خود جامعه عمل پوشانده است.

جمال الدین بابا علیان، مسئول موسسه دوچرخه سواری هم رکابان اسپادانا نیز در گفتگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این برنامه تجلیل از مقام شهدا و ایثارگران است گفت: خوشبختانه اهدافی که این موسسه از برگزاری این همایش دنبال می کرده محقق شده است و هر ساله این روند بهتر از سال های قبل بوده است.

وی افزود: امروز ما به همراه یک تیم ۶۰ نفره دوچرخه سوار در این همایش شرکت می کنیم و امیدواریم اعضای این موسسه نیز همیشه پاسدار خون شهدا باشند.

پس از تمرین گروه سرود در گلستان شهدا و هماهنگی بین دو تیم دوچرخه سوار، موج دوچرخه سواران در خیابان های شهر به راه افتاد.

حضور این دو تیم دوچرخه سوار در پل خواجو همه مردم و حتی گردشگران خارجی را متعجب کرد و باعث شد مردم دست به دوربین شوند و از این لحظات تصویر برداری کنند.

گرود سرود در جایگاه مشخص قرار گرفت و دو سرودی که مربوط به روز مبعث و اصفهان بود را در حالی که خیل عظیم مردم دور تا دورشان جمع شده بودند اجرا کردند.

آسایشگاه جانبازان، بیمارستان سرطانی ها، میدان امان حسین و خیابان چهار باغ نیز مکان های بعدی بودند که یک به یک در این سه شنبه طی شد؛ می توان گفت امروز یکی از روز های خاطره انگیز برای دانش آموزان بود.

کد خبر 300338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.