بدهی ۶ میلیاردی؛ کارگران قند کامیاب اصفهان را خانه‌نشین کرد

این روزها و در حالیکه در هفته کارگر قرار داریم، اخبار متعدد از تعطیلی کارخانه‌ها و بیکاری و خانه‌نشینی در خانواده کارگران به گوش می‌رسد. در این بین کارخانه قند کامیاب اصفهان نیز از کاروان توقف ها و تعطیلی ها جا نمانده و به خیل این تعطیلی ها پیوسته است.

به گزارش ایمنا، به دنبال رکود حاکم در کشور طی سال گذشته و امسال هر روز شاهد اخبار شاهد تعطیلی کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی با سابقه و اخراج کارگران در کشور هستیم. این درحالیست که برخی از این کارخانه‌ها بیش از نیم قرن سابقه فعالیت داشته‌اند.

کارخانه قند کامیاب اصفهان با بیش از ۴۰ سال قدمت یکی از باسابقه‌ترین کارخانه‌های صنعت قند و شکر کشور است که در سال ۱۳۵۲ کار خود را آغاز کرد، اما در حال حاضر با تعدیل ۲۵۰ کارگر به طور کامل تعطیل شده است.

این کارخانه طی سال‌های گذشته به دلیل مشکلات مالی و بدهی به بانک صادرات بارها اموال و زمین‌های آن توسط بانک توقیف شده بود و طی چندین مرتبه کارگران آن موقتی بیکار شده‌اند.

با این اوصاف به دلیل بدهی ۶ میلیارد تومانی کارخانه قند کامیاب به بانک صادرات، اکنون کارگران رسمی، قراردادی و پیمانی داخلی این کارخانه باسابقه نیز به صف بیکاران استان اصفهان اضافه شدند.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس با اشاره به دلیل اصلی تعطیلی کارخانه قند کامیاب، گفت: این کارخانه به ۶ میلیارد تومان به بانک صادرات بدهکار است و بانک مربوطه اموال و زمین‌های کارخانه را توقیف کرده است.

سید محمدجواد ابطحی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایمنا با اشاره به سابقه بیش از ۴۰ سال کارخانه کمیاب، اظهار داشت: این کارخانه در جاده نجف‌آباد-اصفهان مستقر شده که بیش از ۲۰۰ کارگر در آن اشتغال داشتند.

وی افزود: بانک صادرات برای تسهیل و رفع مشکلات کارخانه قند کامیاب به بهمن محرابی تسهیلاتی را ارایه کرد، اما اکنون به دلیل بدهی مالی و ناتوانی در پرداخت اقساط وام بانکی، دیرکردها و جرایم تعطیل شده است.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس با اشاره گفته‌های مدیر کارخانه قند کامیاب که ارزش زمین مصادره توسط بانک صادرات بیش از ۱۶ میلیارد تومان است، بیان داشت: این مدیر اعلام کرده چنانچه زمین کارخانه را بفروشند می‌تواند تمام بدهی‌های بانک و حتی حقوق و معوقات کارگران را کامل پرداخت کند.

وی ادامه داد: با وجود مشکلات فراوان طی روزهای اخیر کارخانه قند کامیاب کارگران خود را تعدیل کرده و با درصد بالای بیکاری در استان اصفهان، بیش از ۲۰۰ کارگر دیگر به صف بیکاران استان افزوده شده است.

کد خبر 300221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.