بعثت خاتم پیامبران؛ نقطه آغازین اسلام است

کرج - شهردار کرج با بیان اینکه سالروز بعثت پیامبر اکرم (ص درحقیقت، نقطه آغازین اسلام است گفت: پایه و اساس همه ادیان یکی است، اما جهانی ساختن و برتری بخشیدن به دین خدا، تنها به دست پیامبر اسلام انجام گرفت وحضرت محمد (ص) مبعوث شد تا کار ناتمام پیامبران پیشین را به کمال برساند.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، علی ترکاشوند با تبریک به مناسبت سالروز بعثت پیامبر اکرم(ص)، عنوان کرد: در 27 رجب سال چهلم عام الفیل پیامبر اسلام مبعوث شد تا کار ناتمام پیامبران پیشین را به کمال برساند؛ به فرمان خداوند، حضرت محمد (ص) مأمور شد تا مردم را به سوی پروردگار خویش بخواند و همگان را به توحید و یکتاپرستی و نفی هرگونه شرک و طاغوت دعوت کند.
شهردار کرج اظهار داشت: نکته مهم این است که ادیان دیگر نمی توانستند مانند اسلام، برنامه های کامل و جاودانی ارائه کنند؛ چون ادیان گذشته برای مخاطب و زمان خاصی فرستاده شده بودند و قابلیت جاودانگی و در نتیجه، جهانی شدن را نداشتند. بنابراین، پیامبر اسلام مبعوث شد تا برنامه کاملی برای انسان ها به ارمغان آورد و با از میان بردن ارزش های جاهلی و کاذب، ارزش های الهی را جایگزین آن نماید.
ترکاشوند ادامه داد: یکی دیگر از مهم ترین هدف های بعثت پیامبر (ص)، اقامه قسط و عدل در جامعه بود. حضرت محمد (ص) مبعوث شد تا با اجرای احکام الهی و سیراب کردن تشنگان عدالت از منبع فیض الهی، زندگی بشری را رنگ الهی بزند؛ خداوند بزرگ با بعثت اولین فرستاده خود، با انسان ها اتمام حجت کرد تا عذر و بهانه ای برای آنان وجود نداشته باشد.
این مسئول گفت: اگر خاتم پیامبران به رسالت برانگیخته نشده بود، امروز اثری از تمدن درخشان اسلامی و برترین فرهنگ، یعنی فرهنگ اسلامی نبود و به بیان دیگر، از این همه دستاوردهای مادی و معنوی در این جهان پهناور، بی نصیب می ماندیم.
وی خاطر نشان کرد: پیام مهم بعثت، تحول است. تحول و چرخش کامل از تمامی انحرافات و بدی ها به سوی نیکی ها و ارزش های اسلامی و قرآنی که ره آورد بعثت می باشد. پیام بعثت، تلاش همیشگی و خستگی ناپذیر آنهایی است که به اسلام و پیامبرش ایمان آوردند؛ ما مسلمانان وظیفه داریم در هرکجا و هر زمان که هستیم، محیط خود را رو از آلودگی، سستی، تبعیض و پلیدی پاک نماییم و دنیا رو به محیطی امن و پاک تبدیل کنیم تا در پرتو آموزه های آسمانی رسول خدا (ص) در دنیا و آخرت، دل شاد و پیروز باشیم.

کد خبر 300218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.