آشنایی شهروندان با اسناد هویتی اصفهان

مدیرعامل سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه هفته اصفهان یک فرصت ذی قیمت است تا اصفهان با همه ابعاد پیدا و پنهانی که دارد، بروز و ظهورکند، گفت: سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان تلاش کرده در قالب برنامه های متنوعی که در زمینه های فرهنگی تفریحی انجام می دهد، این شهر تاریخی و فرهنگ

به گزارش ایمنا، علی اکبر بقایی با اعلام این مطلب اظهارکرد: فلسفه نامگذاری هفته اصفهـــان این اســــت که بــــرای معرفی بهتر شهر اصفهان بسیار تلاش کنیم، اگر این معرفی به خوبی انجام شود، بسیاری از ظرفیتهای نهفته شهر اصفهان آشکار می شود و با نگاه اقتصادی و فرهنگی، شهر اصفهان این قابلیت را دارد که خیلی از گردشگران را که با رویکرد های اقتصادی، اجتماعی و گردشگری به سمت اصفهان می آیند، از این نمونه بی بدیل در کشورمان برای تکثیر در سایر شهرها الگو برداری کنند تا همه از این موهبت بهره ببرند.

وی با تاکید بر اینکه تم اصلی این برنامه ها هویت اصفهان و آشنایی شهروندان با اسناد هویتی اصفهان است، ادامه داد: در این راستا از تولیدات شاخص سازمان در حوزه های موسیقی، تئاتر، کتاب و... رونمایی خواهد شد.

وی در تشریح جزئیات این تولیدات افزود: بخشی از اوراق هویتی شهر اصفهان مربوط به موسیقی اصفهان می شود که در حوزه نواها و نغمه هایی که مربوط به اصفهان است، از این قالب برای معرفی بهتر اصفهان کمک میگیریم و از خوانندگان و مشاهیر حوزه موسیقی نظیر استاد افتخاری، استاد سراج، استاد معتمدی و استاد شاهزیدی دعوت شده است تا در قالب یک آلبوم، آخرین سروده های خود را در اختیار مردم اصفهان قرار دهند.

بقایی با با اشاره به اینکه در این هفته از 30 عنوان کتاب رونمایی می شود، خاطرنشان کرد: این کتاب ها به معرفی اصفهان از زوایای محتلف می پردازد که به همت مرکز اصفهان شناسی تهیه شده است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان با تاکید بر تدارک ویژه برنامه هایی برای مشــــاهیر، هنرمندان و فرهیختگان شهر گفت: معتقدیم بخشی از ارکان هویتی شهر اصفهان مربوط به مشاهیر اصفهان می شود که در قالب بزرگداشت ها این اتفاق خواهد افتاد.

بقایی با اشاره به اینکه برخی از مشاغل با ارزش شهر فراموش شده است، تصریح کرد: به همین منظور مستندی از مشاغل فراموش شده مانند زری بافی، هنر سوخت، قلمزنی و ... تهیه شده که در این هفته به نمایش گذاشتهمی شود.

وی با تاکید بر اینکه سعی شده در این هفته کودکان و سنین کودکی درگیر شوند، گفت: در طول این هفته 6 گروه سرود کودکان با مضامین فرهنگ و تاریخ اصفهان در برنامه های مختلف سطح شهر حضور دارند.

مدیرعامل سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان با بیان اینکه از کتاب آثار خوشنویسی استاد فضائلی در هفته نکوداشت اصفهان رونمایی می شود، اضافه کرد: بخش دیگری از هویت اصفهان مربوط به دیوارنگاره ها هستند که تاریخ و هویت شهر را شکل میدهند و ما را به گذشته پیوند میدهند، در این راستا نمایشگاه عکس و فیلم دیوارنگاره شهر اصفهان در این هفته برپا می شود.

به گفته بقایی، با این کار تلاش شده است یک کار جدید و خلاق به نمایش گذاشته شود و سندی از این دیوار نگاره هـــا آماده شده که در این هفته از آن رونمایی می شود .

وی با اشاره به اینکه در این هفته گروه های موسیقی اصفهانی نیز آخرین آثار خود را به نمایش  گذاشته و با یکدیگر به رقابت میپردازنــــد، افزود: در ایـــن هفتــــه 2 نمایش ویژه برای عموم شهروندان در تالار هنر اجرا می شود.

مدیرعامل سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: در این قالب ها و قاب ها، سعی شده است اصفهان را بیشتر و بهتر به مردم کشور و به خصوص گردشگران خارجی که هر کدام میتوانند سفیرانی برای معرفی بهتر و ایجاد یک تصویر زیبا و نیکو از اصفهان باشند، معرفی کنیم و در نهایت تصویر زیبایی از اصفهان به نمایش بگذاریم.

کد خبر 300191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.