تغذیه سالم؛ خلق و خوی شاد را به ارمغان می‌آورد

تغذیه سالم علاوه بر تاثیری که بر جسم می گذارد بر روحیه و اخلاق فرد تاثیر مثبتی دارد. از این رو غذای جسم و غذای پنداری بر دو بعد بدن تاثیر گذار است.

متخصص طب سنتی در خصوص غلبه مزاج ها به خبرنگار ایمنا گفت: مزاج های مختلف دم، سودا، بلغم و صفرا در افراد اگر از حد متعادل خود بیشتر شود و به عبارتی غلبه کند، باعث بروز بیماری های مربوطه می شود.
رسول حیدری در ادامه گفت: غلبه صفرا ممکن است 70 بیماری از جمله خارش سر، جوش صورت، اگزما بالا تنه و بیماری هایی از این دست را ایجاد کند و غلبه مزاج دم حدود 10 و غلبه بلغم 120 بیماری مانند درد های مفصلی، روماتیسم، چاقی و ... را موجب می شود.
وی با اشاره به اینکه بیشترین بیماری ها ناشی از غلبه سودا است، گفت: در غلبه سودا بیش از 300 بیماری که مهم ترین آنها سرطان ها هستند را بروز پیدا می کند و این در حالی است که دموی مزاج ها کمترین بیماری ها را دارند.
حیدری خاطر نشان کرد: همانطور که می دانید  مصرف تغذیه های مختلف بر خلقیات و روحیات افراد تاثیر دارد. افرادی که بیشتر فست فود ها و کنسرو مصرف می کنند روحیه شاد و اخلاق خوشی نسبت به افرادی که غذای سالم می خورند، ندارند.
وی با اشاره به اینکه دموی مزاج ها اخلاق خوش و روحیه شاد تری دارند، گفت:  یک از دلایلی که دموی مزاج ها کمتر به بیماری مبتلا می شوند روحیه و اخلاق خوش آنهاست.
این متخصص طب سنتی اظهار داشت: سوداوی مزاج ها اغلب افراد ترسویی هستند و بیماری هایی که انسان را منزوی می کند مانند افسردگی در این افراد بیشتر دیده می شود.
حیدری یادآور شد: پندار منفی سودا را افزایش می دهد، اما مثبت نگری به تنهایی کاربردی ندارد بلکه باید عملگرا نیز بشویم. امروزه قضاوت های ما در مورد مسائل سیاسی و جهان مارا بیشتر به سمت منفی نگری سوق می دهد بنابراین باید بیشتر مراقب غذای ذهن و پندار خود باشیم.
11180/130/5
کانال اطلاع رسانی: https://telegram.me/imnanews
کد خبر 276504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.