شاهنامه خوانی با سه زبان زنده دنیا در سراموزه رهگشای برگزار می شود

نطنز- مدیر سراموزه رهگشای بادرود گفت: با آغاز سال نو ، شاهنامه خوانی به سه زبان فارسی، انگلیسی و فرانسوی در موزه عروسک های خانه تاریخی رهگشای بادرود برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز ، مدیر سراموزه رهگشای بادرود در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به مناسبت فرارسیدن سال جدید مراسم شاهنامه خوانی به سه زبان فارسی، انگلیسی و فرانسوی در موزه عروسک های خانه تاریخی رهگشای بادرود برگزار می شود.
میریام گوتس با بیان این که این برنامه روز جمعه چهارم فروردین برگزار می شود، افزود: این برنامه با همکاری کمیسیون ملی یونسکو و واحد فرهنگی و هنری سراموزه رهگشا برگزار می شود و امیدواریم مورد پسند مسافران نوروزی و میهمانان شهر بادرود قرار گیرد.
وی تصریح کرد: آموزش کودکان در کارگاه های آموزشی ادبیات داستانی و سفر این کودکان به همراه عروسک ها به سراسر دنیا و معرفی فرهنگ غنی کشور ایران هدف اصلی مدیریت سراموزه رهگشا برای اجرای این برنامه است.
مدیر سراموزه رهگشای بادرود بیان کرد: این سراموزه در طول ایام تعطیلات سال جدید پذیرای گردشگران و مسافران نوروزی است و کسانی که به شهر بادرود سفر می کنند می توانتد از این خانه تاریخی که از اشیای تاریخی و قدیمی تشکیل شده و محل دائمی موزه عروسک های بومی بادرود است، دیدن کنند.
میریام گوتس همچنین اجرای جشن و موسقی سنتی، سورنا و دهل، اجرای موسیقی سنتی هنرجویان تحت تعلیم مجتمع فرهنگی هنری بادرود و همچنین برگزاری کارگاه زنده نویسی خوشنویسی توسط استاد سعید یزدانمهر را از جمله برنامه های فرهنگی هنری این سرا موزه عنوان کرد.
وی خاطر نشان کرد: ساخت پازل سفره هفت سین، برگزاری جشنواره تخم مرغ های رنگی و رونمایی از نمایشگاه عکس فعالیت های سال ۹۵، از دیگر برنامه های سراموزه رهگشای بادرود در ایام نوروز است.
میریام گوتس بانوی فرانسوی همسر دکتر محمد رهگشای بادرودی است که با ازدواج با وی از کشور فرانسه به ایران آمده و مدت ۲۵ سال است در ایران زندگی می کند، به فرهنگ غنی ایرانی علاقه مند شده است و برای ترویج فرهنگ ایرانی در سراسر دنیا تلاش می کند.02153/131/5
02153/131
کانال اطلاع رسانی: https://telegram.me/imnanews
کد خبر 275690

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.