اتمام پروژه مرمت سرداب امامزاده سید محمود(ع) خوانسار

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خوانسار گفت: پروژه مرمت و بهسازی سرداب تاریخی امامزاده سید محمود(ع) خوانسار به اتمام رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسن عمادی اظهار داشت: سرداب تاریخی امامزاده سید محمود(ع) خوانسار مشهور به بابا ترک مرمت و بهسازی شد.
وی در ادامه افزود: این پروژه به مساحت 25 مترمربع و با اعتباری بالغ‌ بر 100 میلیون ریال از محل کمک‌های مردمی و نذورات این امامزاده انجام شد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خوانسار ادامه داد: قدمت سرداب این امامزاده جلیل‌القدر به دوران صفوی می‌رسد و از این سرداب در جنوب شرقی این امامزاده واقع‌شده است و ساختار آن از لاشه‌سنگ و دارای سقف و گنبد هست که به دلیل دارا بودن قدمت تاریخی این بنا پروژه مرمت و بهسازی آن زیر نظر کارشناسان اداره میراث فرهنگی و گردشگری انجام شد.
حسن عمادی در ادامه بیان کرد: پس از اتمام این پروژه بهره‌برداری دوباره از این سرداب طی مراسمی با حضور فرماندار ، رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان و جمعی از مسئولین شهرستان در ایام‌الله دهه فجر آغاز شد.
وی در پایان تصریح کرد: نسب این امامزاده شریف بنابر نقلي از نوادگان امام هادي (ع) يعني محمود بن محمد بن احمد بن محمد بن امام علي النقي (علیه‌السلام) می‌باشد و آستان امامزاده سيد محمود (ع) در شهرستان خوانسار، شهر خوانسار، در خیابان سیزده محرم واقع‌شده است./02144/1314
کانال اطلاع رسانی: telegram.me/imnanews

 
کد خبر 270068

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.