ضرورت احداث پل جدید بر روی رودخانه زاینده رود

خبرگزاری ایمنا:نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان احداث پل در امتداد بزرگراه شهید کشوری بر روی رودخانه زاینده رود برای رفع مشکلات ترافیکی این شهر را ضروری بیان کرد.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر اصفهان، مهندس سیدکریم داودی در نود و یکمین جلسه علنی این شورا، ترافیک در خیابانهای این شهر را سنگین و غیرقابل تحمل دانست و خیابانهای منتهی به پلها را پرترافیک­ترین مناطق شهر اصفهان بیان کرد و گفت: بهترین راهکار برای کاهش ترافیک شهر احداث پل بر روی رودخانه زاینده­رود در امتداد بزرگراه شهید کشوری است و باید این امر در اولویت برنامه­های شهرداری قرار گیرد.
وی با بیان اینکه اعتبارات احداث این پل در بودجه شهرداری منطقه 6 پیش­بینی شده افزود: تسریع در انجام کار کارشناسی برای احداث پل در امتداد بزرگراه شهید کشوری ضروریست.
نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان به تحرک شهروندان در روزهای باقیمانده سال جاری و در آستانه سال جدید و ترافیک ناشی از رفت و آمد آنان برای خرید شب عید اشاره کرد و تلاش، قاطعیت و حضور مستمر پلیس راهنمایی و رانندگی را برای کاهش ترافیک مورد تأکید قرار داد و گفت: محدودیت ترافیک در محدوده مرکزی، زوج و فرد کردن تردد خودروها و یک طرفه کردن مسیر رفت و برگشت خودروها در خیابانهای اطراف رودخانه زاینده­رود از دیگر راهکارهای کاهش ترافیک شهر اصفهان است که باید مورد بررسی و کار کارشناسی قرار گیرد.
وی لزوم توسعه فضای سبز در شمال شهر اصفهان را مورد تأکید قرار داد و اراضی هادی گل را مناسب برای این امر دانست و افزود: اداره اوقاف و امور خیریه آمادگی دارد برای واگذاری این اراضی که حدود 2 هزار هکتار است با شهرداری اصفهان توافق کند.
مهندس داودی اظهار امیدواری کرد با کمک و همکاری استانداری، اداره اوقاف و امور خیریه و شهرداری اصفهان، اراضی هادی گل برای توسعه فضای سبز شمال این شهر و ایجاد امکانات خدماتی در نظر گرفته و عملیات اجرایی آن در اسرع وقت شروع شود.
وی بر تلاش مسئولان معاونت خدمات شهری شهرداری اصفهان برای گل­کاری، رنگ­آمیزی و آماده کردن این شهر برای پذیرایی از میهمانان نوروزی تأکید کرد و گفت: با توجه به فرهنگی، تاریخی و معماری بودن شهر اصفهان، ساماندهی امور فرهنگی و تبلیغاتی در این شهر متناسب با نیازها و محتوا ضروری است و سازمان فرهنگی و تفریحی و روابط عمومی شهرداری باید در این زمینه به صورت مضاعف تلاش کنند.
مهندس مصطفی پسران بهبهانی عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این جلسه کمیسیون تخلفات در شهرداری را فاقد وجاهت قانونی برای صدور احکام دانست و گفت: بعضی از احکام صادره توسط این کمیسیون با احکام کمیسیونهای ماده صد مغایرت دارد و باید جایگاه قانونی کمیسیون تخلفات در این زمینه مورد بررسی قرار گیرد.
وی بر حفظ اراضی و ساختمان کارخانه ریسباف تأکید کرد و گفت: ساختمان این کارخانه در اثر بی­توجهی در حال تخریب است و برای جلوگیری از تفکیک و از بین رفتن فضای این کارخانه، شهرداری باید برای خرید آن اقدام کند.
در این جلسه همچنین سیدناصر رضوی دیگر عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به قطعی آب شرب در بعضی مناطق این شهر در 2 روز گذشته به هنگام شب و پیگیری شهروندان گفت: عدم اطلاع­رسانی مسئولان آب و فاضلاب به ویژه در صدا و سیمای مرکز اصفهان باعث بروز مشکلات عدیده برای شهروندان شده است.
وی تسریع در حل مشکلات آبرسانی و تأمین آب شرب شهروندان را یکی از وظایف مهم مسئولان سازمان آب و فاضلاب اصفهان بیان کرد و افزود: تکریم ارباب رجوع، اطلاع­رسانی دقیق و به موقع و تلاش برای رفع مشکلات آبرسانی در این شهر ضروریست.
عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر اصفهان به تسهیلات ویژه برای جانبازان در بعضی از کلان­شهرهای کشور اشاره کرد و ضرورت احترام به این عزیزان، استفاده رایگان آنان از خدمت پارک و امدادرسانی و عدم احضار جانبازان در مواقع تخلف رانندگی و ارسال برگه­های تخلفات رانندگی برای آنان را مورد تأکید قرار داد.
در ادامه جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، 11 لایحه ارجاعی از کمیسیونهای فرهنگی-اجتماعی، توسعه عمران و خدمات شهری، برنامه، بودجه و امور حقوقی و تلفیق این شورا بررسی شد و به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر رسید.
کد خبر 2620

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.