جذب 80 درصد انرژی گرمایی با جاذب حرارتی امکان پذیر شد

خبرگزاری ایمنا: دستگاه حرارت گیر لوله بخاری قابلیت جذب 80 درصد انرژی گرمایی حاصل از سوخت گاز را دارا می باشد.

به گزارش ایمنا، علی قیامت مخترع دستگاه حرارت گیر لوله بخاری با بیان اینکه در تمامی بخاری های گاز سوز دودکش دار برای خروج گاز حاصل از سوخت ناقص از لوله هایی برای خروج این گاز استفاده می شود، بیان داشت: کار اصلی این لوله ها انتقال گازهای ناقص از محلی که بخاری در آنجا روشن است به خارج از ساختمان بوده این کار علاوه بر خروج گازهای خطرساز موجب از بین رفتن گرمای بسیار زیاد حاصل از اشتعال گاز و در نهایت مصرف انرژی فراوان خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه گرم بودن لوله بخاری به گونه ای که قابل لمس نباشد، گویای خروج بسیار زیاد حرارت از این لوله ها است، تصریح کرد: برای جلوگیری از مصرف بیش از حد انرژی و بهینه سازی مصرف سوخت تحقیقات زیادی را انجام داده و پس از دو سال فعالیت مستمر و پیگیر در این زمینه موفق به ساخت و طراحی دستگاه استفاده از گرمای لوله های بخاری شدم.
این مخترع اصفهانی اظهار داشت: با توجه به هدفمند شدن یارانه ها و افزایش قیمت تمام شده مصرف سوخت، این وسیله می تواند در کاهش مصرف سوخت گاز در منازل کاربرد فراوانی داشته و مصرف سوخت را به مقدار قابل ملاحظه ای کاهش دهد.
وی با بیان اینکه این دستگاه قابلیت جذب 80 درصدی انرژی گرمایی را دارد، افزود: در واقع این وسیله قابلیت جذب گرمایی هدر رفته از لوله های بخاری را داشته و در نهایت با جذب آنها آن را به داخل محل قابل استفاده باز می گرداند.
علی قیامت با اشاره به اینکه استفاده از این وسیله مصرف کمتر انرژی گاز را در فصول سرد سال به دنبال دارد، خاطرنشان کرد: کاهش هزینه خانوار ایرانی و استفاده از این وسیله در مکان های دیگر از مزیت های این دستگاه به شمار می رود.
وی ادامه داد: این در حالی است که استفاده این دستگاه در مکان های عمومی موجب جلوگیری از هدر رفت گرما شده و اتصال آن به محل خروج گازهای حاصل از اشتعال از خروج این گازها جلوگیری کرده و در نهایت از هدررفت گرما جلوگیری می کند.
این مخترع اصفهانی با بیان اینکه این دستگاه هیچ گونه مواد سمی وجود نداشته و مواد حاصل از سوخت ناقص گازرا به داخل منزل هدایت نخواهد کرد، بیان داشت: استفاده از این وسیله بدون خطر بوده و در هر مکانی قابل نصب و استفاده می باشد.
وی با اشاره به اینکه این طرح قابلیت تجاری سازی را در مقیاس انبوه دارد، تصریح کرد: مخترعان و متبتکران باید به دنبال طراحی تحقیقاتی بروند که برای جامعه مفید بوده و نیاز صنایع کشور را برآورده ساخته و با اختراع انواع وسایل به خودکفایی کامل علمی نایل شوند.
قیامت با بیان اینکه ایده های کوچک زمینه ساز ایجاد ایده های بزرگ است، اظهار داشت: افراد به ایده های کوچک خود توجه کرده و بدانند که افراد مشهور و بزرگ دنیا نیز از ایده های کوچک کار خود را شروع کرده اند و آگاه باشند که ایده های کوچک منشا و آغازگر ایده های بزرگ و موثر است.

کد خبر 25982

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.