زنجبیل، گیاهی موثر در کاهش دردهای قاعدگی/ افزایش توان بدني با مصرف دارچین

زنجبیل، گیاهی موثر در کاهش دردهای قاعدگی است که تاثیر آن مانند داروهای شیمیایی نظیر اسید فولیک و ایبوپروفن است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بسیاری از خانم ها  نمی دانند با دردهای دوران قاعدگی چگونه کنار بیایند و خود سرانه به سراغ داروهای مسکن می روند. این دردها معمولا در روزهاي نخست عادت ماهانه اتفاق مي‌افتد و يكي، دو روز بيشتر طول نمي‌كشد.
به اعتقاد بسياري از درمانگران دردهای قاعدگی به دليل تغييرات هورموني در بدن زنان و انقباض‌ها و اسپاسم‌هاي ماهيچه‌اي در ناحيه رحم اتفاق مي‌افتد كه موجب بروز اختلال جريان‌ گردش خون در ناحيه شكم و لگن مي‌شود و گاهي كمردرد نيز به همراه دارد.
يكي از بهترين ادويه‌هاي گياهي براي روزهاي آغازين عادت ماهانه  مصرف دارچين است. دمنوش تهيه شده از دارچين مي‌تواند علاوه بر كاهش دردهاي قاعدگي، توان بدني فرد را افزايش دهد. براي تهيه اين دمنوش مي ‌توانيد از پودر دارچين و چوب آن استفاده كنيد.
اگر به چوب دارچين دسترسي داريد بهتر است دمنوش‌تان را با آن تهيه كنيد. 2 تا 3 چوب دارچين را درون يك ليوان آب جوش بگذاريد و بر روی لیوان سرپوش بگذارید. سپس اجازه دهيد دارچين به مدت 10 دقيقه در آب جوش بماند تا دم بكشد، بعد از آن می توانید چوب‌ دارچين را از ليوان خارج كرده و دمنوش را ميل كنيد.
نوشيدن 2 ليوان دمنوش دارچين و خوردن غذاهايي با طبع گرم مي‌تواند بهترين انتخاب براي نخستين روز قاعدگي باشد. همچنین در بسياري از متون طب سنتي از زنجبيل به عنوان گياه دارويي تسكين دهنده درد قاعدگي و باز كننده قاعدگي نام برده‌ شده است.
به گفته محققان نوشيدن دم‌نوش زنجبيل براي باز شدن قاعدگي، بهترين انتخاب است. براي تهيه اين دمنوش كافي است يك قاشق چاي‌خوري زنجبيل رنده شده را در يك ليوان آب بجوشانيد و قبل از خوردن غذا آن را صاف كرده و ميل كنيد.
به دلیل اینکه زنجبيل طعم تند دارد، براي خوش‌طعم كردن آن مي‌توانيد يك قاشق چاي‌خوري عسل يا يك قطعه كوچك نبات به آن اضافه كنيد و پيش از خوردن وعده غذايي آن را ميل كنيد. این در حالی است که بر اساس بررسی های صورت گرفته زنجبیل در بهبود درد دیسمنوره (قاعدگی دردناک) مانند اسید فولیک و ایبوپروفن عمل می کند.
همچنین ریشه این گیاه در درمان سرگیجه، تعریق، تهوع و استفراغ ناشی از بیماریهای حركتی و یا دریازدگی مؤثر است. برای بیمارهای سرماخوردگی، تب ناشی از آنفلونزا، گلودرد و یا سردرد توصیه می شود دو قاشق غذاخوری از دم كرده زنجبیل یا چندین ورق از ساقه ریشه دار تازه آن را میل کنید. این گیاه برای درمان درد ورم مفاصل نیز بسیار موثر است.
11174/130
 
کد خبر 249217

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.