نهضت امام راحل(ره)ادامه دهنده نهضت امام حسين(ع)است

امام جمعه موقت ابوزيدآباد گفت:حركت از ظلمت ها به سوي نور و روشنايي،يكي از اهداف نهضت امام خميني(ره)بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کاشان، حجت الاسلام و المسلمين محمدرضا نجفي در خطبه هاي نمازجمعه اين هفته، با تسليت سالروز ارتحال جانسوز حضرت امام خميني(ره)و قيام خونين 15 خرداد، سرآغاز نهضت اين انقلاب را از شهر قم دانست و خاطرنشان كرد: حضرت امام راحل(ره)در 13 خرداد 42 عليه رژيم شاه سخنراني کردند و در 15 خرداد حضرت امام را دستگير مي كنند و مردم قم همراه با مردم شهرهاي ديگر با شنيدن دستگيري امام راحل(ره) قيام مي كنند و رژيم شاهنشاهي، مردم به رگبار مي بندند.
وي، نهضت امام خميني(ره)را ادامه دهنده نهضت امام حسين(ع)دانست و افزود: هدف اين نهضت آن است كه از ظلمت ها به سوي نور و روشنايي حركت داده شود و در جامعه قسط و عدل برقرار شود و يكي از اهدف امام راحل(ره) و نظام اسلامي نيز، برقراري قسط و عدل بود.
حجت الاسلام نجفي، با بيان اينكه حكومت بايد داراي رهبري آگاه باشد، اظهار داشت: حكومت اسلامي بايد داراي رهبر و مردمي آگاه باشد و در نظام جمهوري اسلامي، اين دو نعمت در كنار يكديگر قرار دارند.
وي،افزود: تعيين شايسته مقام معظم رهبري، حضرت امام خامنه اي(مدظله العالي) را به عنوان رهبر انقلاب اسلامي تبريك عرض مي کنیم.
وي، به بيانات امروز رهبر معظم انقلاب در سالگرد ارتحال امام راحل(ره) اشاره كرد و اذعان داشت: رهبر معظم انقلاب، پنج شاخص را براي انقلابي بودن و انقلابي ماندن بيان کردند كه ان شاء الله آن را در جامعه احيا کنیم و از همه مردم و مسئولين مي خواهيم كه منويات رهبري را مدنظر قرار دهند.
حجت الاسلام نجفي، ماه مبارك رمضان را ماه آشتي با قرآن كريم و مساجد دانست و تصريح کرد: مردم بايد حرمت اين ماه را نگه دارند و در ملأعام روزه خواري نكنند تا ان شاء الله در اين ماه، شاهد يك فضاي معنوي در جامعه باشيم.
امام جمعه ابوزيدآباد، در بخش ديگري از خطبه ها،با بيان احاديث و رواياتي از ائمه معصومين(ع)به ويژگي هاي شيعيان حضرت علي(ع)اشاره كرد.
کد خبر 234234

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.