۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۱
پراکسید هیدروژن یک عامل سفید کننده قوی است

خبرگزاری ایمنا:پراکسید هیدروژن که هنوز در اکثر داروخانه ها یافت می شود، جایگزین سفیدکننده است. با هزینه کم و فناوری طبیعت پسند در محیط زیست می توانید براحتی از این ماده در منزل استفاده کنید.

به گزارش گروه ترجمه سرویس علم و فناوری ایمنا هیدروژن پراکسید یا آب‌اکسیژنه (H۲O۲) یک اکسنده متداول است که به عنوان سفید کننده استفاده می شود. هیدروژن پراکسید ساده‌ترین پراکسید است (پراکسیدها ترکیباتی هستند که دارای یک پیوند یگانه اکسیژن-اکسیژن هستند). آب اکسیژنه خالص H۲O۲ یک مایع ناروانی است که کمی آبی رنگ است و با زحمت زیاد می‌توان آنرا تهیه نمود. آب اکسیژنه‌ای که در داروخانه‌ها به اسم آب اکسیژنه رقیق فروخته می‌شود محلولی است از آب اکسیژنه در آب که ۳ درصد آن آب اکسیژنه است، مانند آب بی‌رنگ و بی‌بوست، مزه تلخی دارد و کمی اسیدی است. این مایع اکسید کننده ای قوی است. شیمیدان فرانسوی لویس ژاکوس تنارد در سال ۱۸۱۸ ان را کشف کرد و با آغاز قرن ۲۰، یکی محبوب ترین ضدعفونی کننده‌ها در اروپا تبدیل شد.
پراکسید هیدروژن که هنوز در اکثر داروخانه ها یافت می شود، جایگزین سفیدکننده است. با هزینه کم و فناوری طبیعت پسند در محیط زیست می توانید براحتی از این ماده در منزل استفاده کنید. پراکسید هیدروژن عامل میکروب کشی بسیار متنوعی است و استفاده به مراتب بیشتری از این ماده میشود.  
چند استفاده مفید از پراکسیدهیدروژن عبارتند از:
دهانشویه و خمیر دندان
با توجه به فناوری و توانایی اکسید کننده طبیعی پراکسید هیدروژن، این ماده فوق العاده و ارزان برای پاک کنندگی به عنوان دهان شویه و خیردندان استفاده می شود. برای استفاده سه قطره از هیدروژن یا پراکسید (بین درصد غلظت ۳ و ۶) با قسمت مساوی آب به مدت۲۰ تا۳۰ ثانیه در دهان قرقره شود. پراکسید هیدروژن می تواند به عنوان یک خمیر دندان استفاده شود. مخلوط چند قطره بین ۳ و ۶ درصد پراکسید هیدروژن با قسمت مساوی آب را به مسواک آغشته نموده و دندان های خود بشویید.
مواد شوینده رختشویی
پراکسید هیدروژن یک عامل سفید کننده قوی است و می تواند لکه لباس را از بین ببرد. یک فنجان پراکسید هیدروژن ۳۵ درصد در یک گالن آب داغ اضافه کنید و اجازه دهید که لباس ۱ تا ۲ ساعت در این محلول باشد. مورد استفاده برای لباسهای سفید و رنگی.
ظرف شستن
چند قطره از محلول ۳۵ درصد پراکسید هیدروژن با یک فنجان آب گرم جایگزین فوق العاده برای مایعات ماشین ظرفشویی است.
میوه و سبزی
پراکسید هیدروژن می تواند باکتری های مضر و مواد شیمیایی میوه ها و سبزیجات را حذف کند. برای استفاده از آن برای این منظور، یک فنجان پراکسید هیدروژن ۳۵ درصد با یک گالن آب سرد مخلوط کنید. به مدت ۲۰ دقیقه میوه و سبزیجات با پوست نازک و میوه جات با پوست ضخیم را به مدت ۳۰ دقیقه در آن قرار دهید. 
/126

کد خبر 174462

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.