نخستين مركز جامع صرع مقاوم به درمان در اصفهان قرار دارد

خبرگزاري ايمنا: اصفهان با برخورداري از پزشكان ماهر در بخش جراحي مغز و اعصاب يكي از برترين شهرهاي كشور در اين زمينه بوده و نخستين مركز جامع صرع مقاوم به درمان در مركز درماني آيت ا... كاشاني قرار دارد.

دكتر مجيد بركتين متخصص روانپزشكي و دبير اجرايي كنگره بين‌المللي صرع مقاوم به درمان در افتتاحيه اين برنامه بيان داشت: اين كنگره براي نخستين بار در ایران و به منظور بحث و تبادل نظر متخصصان این امر در زمينه روش‌های جدید درمان صرع مقاوم به درمان و ارزیابی جراحی های صرع تشكيل شده است.
وی با اشاره به روش‌های تشخیص تهاجمی در رابطه با بیماران صرع مقاوم به درمان،‌ افزود: اين روش در بيمارستان آیت ا... کاشانی كه نخستين مرکز جامع صرع کشور است انجام مي‌شود، اين كار با کاشتن الکترودها در داخل و سطح مغز بیمار و شناسايي مرکز کانون ایجاد کننده تشنج در مغز و در نهايت جراحي خارج مي‌شود.
اين متخصص با بيان اينكه مرکز جامع صرع مرکز آیت ا... کاشانی نخستين مرکزي است که مورد تایید وزارت بهداشت است، اظهارداشت: اين مركز از ۳۰ نفر از متخصصان مغز و اعصاب، جراح، پزشك، پرستار، تصویربردار و روانپزشک، روش‌های جدید نقشه‌برداری از مغز، تعیین کانون های تشنج برای روش‌های درمانی چه از لحاظ دارویی و چه از لحاظ جراحی، روش‌های تصویربرداری جدید انجام می‌گیرد.
وي با اشاره به انجام بيش از ۲۰۰ مورد عمل جراحي صرع در مرکز جامع صرع اصفهان، بيان داشت: بیشترین اعمال جراحی نیز در رده سنی ۲۰ تا ۳۰ سال بوده و بالای ۷۰ درصد آنها موفقیت آمیز بوده است و فرد توانسته با سلامتی کامل به زندگی عادی خود بازگردد.
گفتنی است در اين كنگره مباحث مختلف شامل تشنج در بیماران تمپورال دوطرفه، پلی‌تراپی، ارزیابی نوروسایکولوژی جراحی صرع، اصول کلی صرع، MRI در صرع‌های فوکال، نوسانات با فرکانس بالا به عنوان مارکر منطقه اپیلپتوژنیک، تشنج در ناحیه حرکتی و کلامی، تشنج و تومورها، درمان طبی صرع‌های اولیه غیر قابل کنترل، نقشه‌برداری در ناحیه تومور، زبان و مغز، بررسی‌های روانشناسی و روانپزشکی عصبی در صرع مقاوم با منشا تمپورال،لوبفرونتال و کودکان از موضوعات مورد بحث سخنرانان در روزهای آينده است.
کد خبر 166266

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.