بهنود: استدلال‌ مخالفان شوخی است

خبرگزاری ایمنا: سید محمد خاتمی با اشاره به حضور اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری خبر از مشورت با افرادی را می دهد که به دلیل ارتکاب جرائم امنیتی در حصر به سر می برند.

به گزارش ایمنا، سید محمد خاتمی در دیدار با جمعی از نامزدهای اصلاح طلب انتخابات شوراهای شهر و روستا، با اشاره به حضور اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری خبر از مشورت با افرادی را می دهد که به دلیل جرائم امنیتی در حصر به سر می برند.
وی در اینباره گفت: نگرانی ما این بود بزرگان ما که در حصر بودند نظرشان چیست که دریافت داشتیم نظر منفی نداشتند و گرچه نظر مثبتی هم نشنیدیم و زندانیان هم گفتند با کاندیدای حداکثری شرکت کنیم تصمیم گرفتیم حضور پیدا کنیم .
البته صحبت های آقای خاتمی چه بخواهد و چه نخواهد تمام ادعاهای کسانی که با ادعای تقلب در انتخابات به نظام اسلامی تهمت زدند را رد می کند.
با توجه به مطالب اصلاح طلبان که طی ماه های گذشته بر لزوم ضرورت شرکت در انتخابات صحبت کرده و اعتراف کرده اند که مردم همیشه در انتخابات ریاست جمهوری حضور حد اکثری دارند به نظر می رسد تلاش اصلاح طلبان از آقای خاتمی گرفته تا زندانیان امنیتی برای حضور در این انتخابات برای جلوگیری از حذف از عرصه سیاسی کشور است.
اکبر گنجی پیشتر در این رابطه گفته بود: «اصلاح‌طلبان اگر قصد ورود و اصلاح نظام را دارند، تنها راه ورود، نامزدی در انتخابات است. از دست دادن انتخابات ریاست جمهوری به معنای خداحافظی تا انتخابات مجلس آینده است. آنها حتی اگر اینک به سرنوشت نهضت آزادی دچار نشده باشند، در این صورت چنان سرنوشتی پیدا خواهند کرد.»
به گزارش سایت کلمه، سید محمد خاتمی در نهایت درخواست کرد "کسانی که گرایش به اصلاحات و عقلانیت دارند به صحنه بیایند. امیدوارم که اجرای انتخابات به روش عقلانی و سنجیده باشد که نتیجه همان باشد که مردم می خواهند."
در انتخابات سال ۸۸ مردم گزینه ای را انتخاب کردند که مطابق میل اصلاح طلبان نبود که در نتیجه اصلاح طلبان آراء مردم را نادیده گرفتند و شیرینی حماسه سیاسی را به کام ملت ایران تلخ کردند.
"مسعود بهنود" روزنامه نگار اصلاح طلب مقیم لندن و همکار شبکه انگلیسی بی بی سی فارسی نیز در صفحه فیس بوک خود اعلام کرده که با تحریم انتخابات مخالف است و رأی خواهد داد.
وی در اینباره می نویسد: همه استدلال‌های مخالفان شرکت در انتخابات را خواندم، به زعم قبول هم خواندم که مبادا در تصمیم برای رای دادن گرفتار عادت شده باشم. عادتی که قبح عمل را از برابر چشم دور کند. اما در عالم واقع هیچ استدلال تازه‌ای که آدمی را از رفتن به سوی صندوق رای بازدارد نخواندم جز‌‌ همان که سی‌وچند سال است تکرار می‌شود: شرکت در انتخابات مشروعیت دادن به نظام است.
بهنود اضافه می کند: به گمانم گسترش این نگاه که شرکت نکردن کسانی در انتخابات موجب کاهش مشروعیت نظام می‌شود، به شوخی از سر عادت می‌ماند. به ویژه ضعف این استدلال وقتی روشن می‌شود که بدانیم به هر حال در ایران، مطابق تجربه و سابقه، بیش از نیمی از واجدین شرایط در انتخابات، به هر دلیل، شرکت می‌کنند.
کارشناس شبکه بی بی سی در پایان البته علت حضور خود را اینگونه بیان می کند: با این ملاحظه مصمم شدم که باز هم در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنم. و اگر برای کسی مهم باشد که بداند چرا چنین تصمیمی دارم، جواب مشخص و معلوم است اما به یکی از زوایایش اشاره می‌کنم. من باید با رای خود، به سهم خود و به اندازه خود، مانع از آن شوم که آقای جلیلی رییس جمهور شود.
کد خبر 104302

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.