«کربلا طریق‌الاقصی» شعار اربعین ۱۴۰۳ شد

رئیس کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین گفت: با تایید و هماهنگی مسئولان ایرانی و عراقی، شعار اربعین ۱۴۴۶ قمری و ۱۴۰۳ شمسی «کربلا طریق‌الاقصی» انتخاب و نام‌گذاری شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حجت‌الاسلام حمید احمدی در نشست کمیته فرهنگی اربعین با بیان اینکه با تأیید و هماهنگی مسئولان ایرانی و عراقی، شعار اربعین ۱۴۴۶ قمری و ۱۴۰۳ شمسی «کربلا طریق‌الاقصی» انتخاب و نام‌گذاری شد، اظهار کرد: با پیشنهاد و مشورت برادران ایرانی و عراقی و موافقت مسئولان ستادهای اربعین در کشور و جمهوری عراق، این شعار با توجه به حرکت بزرگ فرهنگی اربعین انتخاب شد.

وی افزود: اساس انجام فعالیت‌های اربعین بر دوش نیروهای مردمی در موکب‌ها است، همچنین قدردان زحمات تمامی عزیزان و دست اندرکاران وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، نهادها و رسانه‌ها هستیم.

رئیس کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین تصریح کرد: بنا به تاکید مقام معظم رهبری و مشارکت تمامی دستگاه‌ها و نیروهای مردمی، به دنبال جهانی شدن اربعین باشیم، زیرا این رویداد عظیم فرهنگی ظرفیت‌های بزرگی را دارد.

احمدی با قرائت بیانیه این نشست گفت: کربلا در قاموس شیعه و ادبیات اسلامی، یک فرهنگ، یک مکتب و یک شهر به وسعت همه جهان است.

وی بیان کرد: امروز که جهان، تشنه پیام رهایی و نجات از جهل، ظلم و ستم است، سرزمینی که به نام و یاد رهبر بزرگ آزادگان و صاحب مکتب نجات بخش آن، امام حسین (ع) است.

رئیس کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین ادامه داد: فرهنگ شهادت، جهاد و مقاومت در دفاع، همراهی و حمایت از سرزمین و مردم مظلوم و مبارزان فلسطین و غزه و نیز زنده نگهداشتن مکان قدسی مسجدالاقصی و تکریم و تجلیل از عظمت آن و عملیات شکوهمند طوفان‌الاقصی شعار اربعین انتخاب شد.

اربعین سال جاری نیز، اربعین برائت است

حجت الاسلام سیدعبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز با تبریک دهه کرامت، اظهار کرد: اربعین سال جاری با سال‌های گذشته بسیار متفاوت است، زیرا همچنان که حج، برائت از مشرکان را دارد، اربعین سال جاری نیز برائت دارد؛ کرامت انسانی به بنده خدا بودن و برائت از مشرکان در طول تاریخ بوده است.

وی افزود: اگر به غیر از این مهم باشد واگرایی رخ می‌دهد در صورتی که مؤمنان باید تکیه‌گاه یگدیگر باشند و اجازه ورود به دشمن را ندهند و سعی کنند راه نفوذ دشمن بسته شود.

سرپرست حجاج ایرانی تصریح کرد: باید برای اربعین پیش‌رو با توجه به حساسیت و عظمت آن برنامه‌ریزی ویژه‌ای انجام دهیم.

حجت‌الاسلام نواب با گرامیداشت یاد و خاطر شهدای غزه بیان کرد: اربعین همان جبهه مقابل رژیم کودک‌کش صهیونیستی است که به صحنه آمده و مبارزه می‌کند در واقع روح حرکت و قیام امام حسین (ع) در این رویداد عظیم فرهنگی قابل درک و فهم است.

وی بیان کرد: در روایت ائمه نیز آمده که مسلمانان باید هم‌گرا باشند و در یک صف نزدیک به هم راه نفوذ دشمن را ببندند و صفوف اجتماعی تشکیل دهند؛ امروز جهان به نوعی در غفلت به سر می‌برد، زیرا وقتی که نگاه می‌کنید می‌بینید چه جوامعی هستند که چه پندارهایی دارند که در کمتر از مدت زمان کوتاهی از بین می‌رود.

منبع: ایرنا

کد خبر 753462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.