شمارش معکوس برای بهره‌برداری از پروژه قطار شهری کرج

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر کرج گفت: تاکنون ۷۰ درصد از ریل‌گذاری خط متروی کرج، حدفاصل دو ایستگاه شهید سلطانی تا چهارراه طالقانی انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از البرز، حسین مهاجری شامگاه گذشته _دوشنبه بیست‌وچهارم اردیبهشت_ طی نشستی که با هدف بررسی چالش‌های پیرامون پروژه قطار شهری شکل گرفت، اظهار کرد: اتصال ایستگاه متروی شهید سلطانی به ایستگاه چهارراه طالقانی یکی از مهم‌ترین سیاست‌های شورای ششم برای تکمیل پروژه متروی کرج است و طی سه سال گذشته اقدامات مناسبی در این حوزه انجام شده است.

وی افزود: احداث ایستگاه شهید سلطانی که در دوره‌های گذشته هیچ پیشرفتی نداشت به ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده و براساس زمان‌بندی پروژه قرار است ساختمان این ایستگاه طی چهار ماه آینده به بهره‌برداری برسد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر کرج در خصوص راه‌اندازی قطار شهری کرج میان دو ایستگاه شهید سلطانی و چهارراه طالقانی کرج، خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم تا پایان امسال ایستگاه شهید سلطانی و ریل‌گذاری میان این دو ایستگاه به اتمام برسد تا قابلیت تردد رام‌های قطار را داشته باشد.

مهاجری در خصوص وضعیت رام‌های قطار شهری کرج گفت: یکی از موضوعات ضروری در قطار شهری کرج تأمین رام‌های قطار است، در حال حاضر کرج یک رام قطار دارد و شورای شهر به دنبال تأمین رام‌های دیگر از روش‌های مختلف است.

وی خرید رام جدید را یکی دیگر از روش‌های تأمین رام دانست و گفت: خرید رام جدید نیز در دستور کار مدیریت شهری کرج است، به دنبال روش‌های تأمین اعتبار و خرید رام هستیم که در صورت به صرفه بودن خرید از خارج یا تأمین از داخل، روش مناسب خرید را انتخاب خواهیم کرد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر کرج افزود: روش دیگری که به عنوان قطار ملی معروف شده است نیز از دیگر روش‌های تأمین رام قطار در مدیریت شهری کرج است که همه این روش‌ها در حال مطالعه است و از هرکدام که به صرفه و صلاح شهر باشد، استفاده خواهیم کرد.

کد خبر 753409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 3
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مجید IR ۰۱:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    8 0
    من نمیدونم چه کسایی مسئول مترو کرج هستن سومین کلانشهر صنعتی ترین استان با درآمد بالا چرا مترو کرج و تعریض خیابانها طولانی شده منطقه ۷ از فلکه تا انتهای بلوار اصناف کلا ۳۰تا ملک ۹ شاهین ویلا قلم ده تا ملک و مسجد قلم که مسجد قسمت اضافی که باید تخریب بشود و مسجد هم عقب نشینی کرده اما شهرداری بی عرضه ویا شهرداران غیر بومی پروژه ای که بیست ساله مونده
  • IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    1 0
    بعد از نابود سازی محیط زیست بالادستی کرج و منطقه چهارباغ ومهرشهر کمالشهر ماهدشت صفادشت فردیس وجذب گسترده مردم استان‌های مرزی وساختمانسازیهای گسترده در سینه کوه کرج توسط مافیای ساخت وساز که اکثر آنها خارج نشین هستند حالا نوبت به ایجاد مترو وایجاد هزینه سازی های بیهوده که بیهوده مردم دیگر استان‌ها رو ترغیب به مهاجرت به استان البرز می‌کنند واین مافیا فقط به پول هستند وبعد از آن نوبت به طرح طرح ترافیک اصلی هست که از پل حصارک آغاز وتا میدان کرج ادامه خواهد داشت وایجاد حصار امن برای پولدارها