۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۷
ورود سامانه بارشی به خوزستان

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: فعالیت سامانه بارشی در استان به صورت پراکنده و خفیف آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان، محمد سبزه‌زاری امروز _دوشنبه بیست‌وچهارم اردیبهشت_ در جمع رسانه‌ها اظهار کرد: بر اساس تصاویر رادار و ماهواره، شاهد فعالیت سامانه بارشی در استان به صورت پراکنده و خفیف هستیم و بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی انتظار می‌رود طی امروز این سامانه بارشی در بیشتر نقاط استان به صورت پراکنده و نقطه‌ای رگبار و رعدوبرق و وزش باد متوسط تا به نسبت شدید به همراه تندبادهای لحظه‌ای داشته باشیم، به‌طوری که بیشترین میزان بارش در مناطق مرتفع شرقی و شمال شرقی پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: با توجه به میزان شدت وزش باد طی امروز در بخش‌های جنوبی، جنوبِ غربی، غربی و تا حدودی مرکزی، احتمال خیزش گردوخاک‌های محلی و همرفتی نیز وجود دارد و فردا در بخش‌های شرقی و شمالی بارش‌ها به صورت پراکنده ادامه خواهد داشت.

مدیرکل هواشناسی خوزستان ادامه داد: چهارشنبه و پنجشنبه در بیشتر نقاط استان به‌ویژه بخش‌های شمالِ شرقی، شرقی، جنوبِ شرقی و جنوبی بارش‌های پراکنده مورد انتظار است، روز جمعه نیز بارش‌های خفیفی در بخش‌های شمالی و شمالِ شرقی دور از انتظار نیست.

سبزه‌زاری اضافه کرد: شمال خلیج‌فارس نیز تا فردا مواج و متلاطم و طی امروز در بعضی ساعات همراه با رگبار و رعدوبرق خواهد بود.

وی گفت: طی شبانه‌روز گذشته اهواز با ۴۳ و ایذه با ۱۶.۳ درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان گزارش شده و کمینه دما به ۲۶.۸ درجه سانتی‌گراد رسیده است.

کد خبر 753168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.