پیشرفت ۹۰ درصدی پروژه مجتمع بزرگ آب‌درمانی ایستی‌سو چالدران

فرماندار شهرستان چالدران گفت: مجتمع بزرگ آب‌درمانی، رفاهی و گردشگری ایستی‌سو چالدران با سرمایه گذاری بیش از ۱۲۰ میلیارد ریال و با پیشرفت ۹۰ درصدی در آینده نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، محمدرضا عبدالله‌نژاد امروز _جمعه بیست‌ویکم اردیبهشت_ در جریان بازدید از روند اجرایی از پروژه مجتمع بزرگ آب‌درمانی، رفاهی و گردشگری چالدران اظهار کرد: عملیات اجرایی این طرح از سال گذشته با هدف ایجاد منطقه نمونه گردشگری و استفاده بهینه از آب چشمه‌های معدنی موجود در این منطقه شروع شده است.

وی با بیان اینکه مجتمع رفاهی، اقامتی و گردشگری آبگرم ایستی‌سو با مشارکت بخش خصوصی و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی و با اعتبار بیش از ۱۲۰ میلیارد ریال در دست اجرا است، افزود: این مجتمع در حال حاضر از پیشرفت فیزیکی بالای ۹۰ درصد برخوردار بوده و در آینده نزدیک به اتمام خواهد رسید.

فرماندار شهرستان چالدران گفت: این مجتمع در زمینی به مساحت ۵ هکتار با ایجاد زیرساخت‌های لازم در روستای آبگرم در دست اجرا است.

عبدالله‌نژاد با اشاره به اینکه پروژه تفریحی، اقامتی و گردشگری آبگرم چالدران شامل فضاهای اقامتی، آلاچیق، فضای بازی کودکان، کافه رستوران سنتی و استخر درمانی است، ادامه داد: درجه حرارت در آبگرم معدنی این منطقه با بیش از ۱۰ دهنه چشمه به ۴۵ الی ۵۰ درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

وی خاطر نشان کرد: آبگرم معدنی چالدران به دلیل داشتن املاح گوگرد، آهن و کلسیم در درمان بیماری‌های پوستی، مفصلی و رماتیسم مفید است.

عبدالله‌پور عنوان کرد: با افتتاح این مجتمع روزانه به بیش از ۲۵۰ نفر خدمات رفاهی. درمانی و تفریحی ارائه خواهد شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چالدران نیز در این بازدید گفت: با اتمام این مجتمع برای ۱۵ نفر به صورت مستقیم و برای ۳۰ نفر به صورت غیر مستقیم زمینه اشتغال فراهم خواهد شد.

کد خبر 752294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.