نکونام به فولاد رسید و نویدکیا به سپاهان / پرسپولیس بدون هوادار مقابل هوادار

هفته بیست‌وهفتم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران شنبه و دوشنبه هفته آینده برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، هفته بیست‌وهفتم از بیست‌وسومین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های ایران جام موسوم به خلیج همیشه فارس از عصر فردا _شنبه بیست‌ودوم اردیبهشت_ با پیگیری چهار بازی آغاز خواهد شد و روز _دوشنبه بیست‌وچهارم اردیبهشت_ سه دیدار دیگر برگزار می‌شود و نتایج آن می‌تواند در بالا و انتهای جدول و نحوه قرار گرفتن تیم‌ها در جدول رده‌بندی پس از پایان هفته بیست‌وهفتم بسیار تاثیرگذار باشد.

شنبه بیست‌ودوم اردیبهشت‌ماه

شمس‌آذر قزوین - ملوان بندرانزلی؛ ساعت ۱۷:۱۵

شمس آذر دو دیدار خانگی قبلی‌اش مقابل پیکان و فولاد را برنده بوده و در تلاش برای تکرار برد مقابل ملوان و کسب سومین پیروزی پیاپی خانگی‌اش خواهد بود. شاگردان سعید دقیقی می‌توانند در صورت کسب پیروزی در بازی فردا و تساوی گل‌گهر مقابل تراکتور، یک رده در جدول رده بندی صعود کنند و در فاصله دو امتیازی با ملوان در رتبه ششم قرار بگیرند.

ملوان تیم تحت هدایت مهدی تارتار در چهار دیدار اخیر لیگ‌برتری خود برنده نبوده تا فرصت صعود به رتبه چهارم جدول را از دست بدهد. قوی سپید با تراکتور فاصله امتیازی هم پیدا کرده و برای اینکه این فاصله بیشتر از چهار امتیاز نگردد، در بازی فردا ملزم به کسب پیروزی در قزوین خواهد بود؛ بردی که می تواند انتقام شکست غیرمنتظره دور رفت در انزلی هم باشد.

نکونام به فولاد رسید و نویدکیا به سپاهان / پرسپولیس بدون هوادار مقابل هوادار

شمس‌آذر در سیرجان به تساوی بدون‌گل در برابر گل‌گهر رسید و ملوان در انزلی با نتیجه یک بر یک در برابر هوادار متوقف شد. شمس‌آذر با ۳۵ امتیاز هفتم است و ملوان بندرانزلی با ۴۰ امتیاز در جایگاه پنجم قرار دارد. دوتیم که عملکرد خیره کننده ای در این فصل داشته اند و همه معادلات را به هم ریخته اند به آب و آتش می زنند تا به روند شگفتی‌سازی خود ادامه دهند.

بدین ترتیب سه امتیاز واجب تر از نان شب که باید دید نصیب شاگردان سعید دقیقی در شمس آذر می شود یا این شاگردان مهدی تارتار در ملوان هستند که سه امتیاز را با خود سوغات می برند البته احتمال تساوی هم باتوجه به قدرت برابر دو تیم وجود دارد. بازی رفت دو تیم در انزلی با حساب دو بر یک به سود شمس‌آذر به پایان رسید و حالا این ملوانی‌ها هستند که می‌خواهند ضمن گرفتن انتقام نیم‌نگاهی هم به کسب سهمیه لیگ‌قهرمانان آسیا داشته باشند.

آن‌طرف هم شمس‌آذر که امسال به هیچ تیمی باج نداده می‌خواهد در خانه یک پیروزی دیگر تقدیم هوادارانش کند و خود را به بالای جدول برسان. امری که با برگرداندن سه امتیاز این تیم در بازی هفته جاری مقابل ملوان بندرانزلی دور از دسترس نخواهد بود.

صنعت‌مس رفسنجان - سپاهان اصفهان؛ ساعت ۱۷:۵۰

سپاهان اگر چه در شش بازی اخیر خود شکست نخورده اما طلایی پوشان با توقف در سه بازی از شش دیدار اخیر خود، شانس قهرمانی را از دست داده‌اند و فقط این شانس را روی کاغذ دارند. مورایس و شاگردانش می‌دانند در صورت لغزش در چهار هفته باقی مانده حتی ممکن است رده سومی خود را از دست دهند و باید دید می‌توانند تیم تحت هدایت اسطوره خود یعنی محرم نویدکیا را شکست دهند یا دیدار با یار قدیمی برای آن‌ها دردسرساز خواهد شد.

از هفت بازی برگزار شده مس رفسنجان و سپاهان در لیگ برتر، تیم اصفهانی پنج مرتبه پیروز بوده و همچنین در دو بازی جام حذفی دو تیم هم سپاهان برنده شده و سهم مس از تقابل با سپاهان فقط یک پیروزی است و باید دید این بار نتیجه چگونه پیش خواهد رفت. همچنین ژوزه مورایس در سه تقابل خود با رفسنجانی‌ها باختی را تجربه نکرده است.

مس رفسنجان لیگ بیست‌وسوم را با ساکت الهامی شروع کرد. ساکت در تیم جدید خود نتوانست نتایج خوبی کسب کند تا خیلی زود پایان همکاری او با رفسنجانی‌ها فرا برسد. مدیران مس رفسنجان پس از قطع همکاری با ساکت الهامی تصمیم گرفتند محرم نویدکیا را به عنوان سرمربی انتخاب کنند تا اسطوره سپاهان این‌بار با تیم دیگری در لیگ برتر حاضر شود.

نکونام به فولاد رسید و نویدکیا به سپاهان / پرسپولیس بدون هوادار مقابل هوادار

محرم نویدکیا پس از خداحافظی از مستطیل سبز، در مقطعی به عنوان سرمربی سپاهان انتخاب شد. محرم نویدکیا در شهریور ۱۳۹۹ پس از جلسه با محمدرضا ساکت طی قراردادی ۳ ساله به عنوان سرمربی زردپوشان اصفهانی انتخاب شد. مدیران سپاهان با این تصمیم، بسیاری از هواداران خود را خوشحال کردند چرا که محرم به عنوان بازیکن سال‌ها در سپاهان درخشید و قطعاً هدایت این تیم هم برای او مناسب بود. نویدکیا در فصل ۱۴۰۰-۱۳۹۹ با سپاهان به عنوان نایب قهرمانی لیگ برتر رسید.

محرم نویدکیا اما پس از پایان فصل ۱۴۰۱-۱۴۰۰ جای خود را به ژوزه مورایس پرتغالی داد تا دستیار سابق مورینیو سکان هدایت سپاهان را در دست بگیرد. مورایس هم موفق شد با سپاهان به عنوان نایب قهرمانی دست پیدا کند و در فصل جاری لیگ برتر با کسب نتایج ضعیف برابر تیم‌های میانه جدولی و حتی پایین جدولی، از کورس قهرمانی جا ماند تا هواداران سپاهان خواهان بازگشت محرم نویدکیا به اصفهان باشند.

هوادار تهران - پرسپولیس تهران؛ ساعت ۱۸:۲۰

استقلال با یک امتیاز بیشتر صدرنشین جدول است اما نفس پرسپولیس را با یک امتیاز کمتر پشت سرخود احساس می‌کند. فاصله یک امتیازی بین این دو رقیب دیرینه باعث شده که آنها چاره‌ای جز پیروزی در هر مسابقه نداشته و کوچکترین اشتباه یا لغزش می‌تواند به قیمت از دست رفتن قهرمانی بر باد رفتن زحمات یک ساله تیم تمام شود. این رقابت شدید و حساس فقط به داخل زمین هم منتهی نمی‌شود.

رقابت استقلال و پرسپولیس در صدر جدول و فاصله بسیار کم میان دو تیم سبب شده تا هفته‌های پایانی لیگ برتر با حساسیت بسیار بالایی دنبال شود. همین موضوع به طرح ادعاهایی در خارج از زمین و از سوی مسئولین سرخابی‌ها همراه بوده که در جدیدتری مورد رخ داده، آبی‌ها از دو مدیر رقیب شکایت کرده‌اند.

نکونام به فولاد رسید و نویدکیا به سپاهان / پرسپولیس بدون هوادار مقابل هوادار

در واقع استقلال و پرسپولیس یک رقابت شدید داخل زمین دارند و یک رقابت هم بیرون زمین و برهمین اساس مدیران باشگاه پرسپولیس تصمیم گرفته‌اند از طریق پاداش انگیزه جدیدی برای شاگردان اوسمار ویرا ایجاد کنند. شنیده‌ها حکایت از آن دارد که مسئولان باشگاه پرسپولیس برای دیدار این تیم مقابل تیم هوادار، پاداش ۱۰۰ میلیون تومانی در نظر گرفته‌اند. باشگاه پرسپولیس به تازگی به کنسرسیوم بانکی واگذار شده و رضا درویش برای تأمین مبلغ پاداش یا درصد قرارداد بازیکنان و اعضای تیم مشکلات سابق را ندارد یا حداقل در این مقطع نخواهد داشت.

از طرفی مسعود شجاعی و شاگردانش در هفته‌های اخیر ثابت کرده اند که به راحتی نتیجه را به تیم دیگری واگذار نخواهند کرد. فراموش هم نباید کرد دیدار تیم هواداردر ورزشگاه بدون تماشاگر دستگردی تهران برگزار می‌شود و تیم پرسپولیس از حمایت و تشویق‌های تماشاگران خودی برخوردار نیست. بنابراین اختصاص پاداش ویژه می‌تواند انگیزه بیشتری به بازیکنان و اعضای تیم پرسپولیس بدهد.

آلومینیوم اراک - صنعت‌نفت آبادان؛ ساعت ۱۸:۳۰

آلومینیوم توانسته در سه بازی اخیر خود روند مثبتی از حیث نتیجه‌گیری داشته باشد. شاگردان حسینی در جام حذفی موفق به کنار زدن پرسپولیس شدند و پس از تساوی با فولاد، در بازی خارج از خانه هفته گذشته خود هم پیکان را شکست دادند. ایرالکو جزو تیم های میانه جدولی است که استرس سقوط را ندارد و بیشتر برای قرارگیری در رتبه پنجم می‌جنگد و برای دستیابی به این مهم باید فردا برنده باشد.

در سمت مقابل صنعت نفت تیم قعرنشین جدول رده بندی است که با برد هفته گذشته خود توانست دوباره امید به بقا را در دل آبادان حفظ کند. البته برزیلی ها باز هم با تیم بالای خود در جدول سه امتیاز فاصله دارند و شاگردان فراز کمالوند به خوبی می‌دانند فقط چهار هفته از لیگ برتر باقی مانده و برای حفظ سهمیه باید فقط برنده شوند و باید دید آیا زردپوشان همانند فصل گذشته خواهند توانست این ماموریت غیرممکن را به سرانجام برسانند.

نکونام به فولاد رسید و نویدکیا به سپاهان / پرسپولیس بدون هوادار مقابل هوادار

آمار تقابل‌های دو تیم به طرز یک طرفه ای به نفع تیم اراکی است و آلومینیوم توانسته از هفت دیدار دو تیم در چارچوب لیگ برتر، شش مرتبه برنده باشد و فقط یک بار قافیه را به برزیلی‌ها واگذار کرده است. همچنین فراز کمالوند هیچ‌گاه موفق به شکست ایرالکو و البته مجتبی حسینی نشده و باید دید نتیجه فردا به چه صورت خواهد بود.

نتیجه هفته گذشته: آلومینیوم در تهران با یک گل از سد پیکان گذشت و صنعت نفت در آبادان با همین نتیجه، مس رفسنجان را شکست داد. ِ آلومینیوم با ۳۴ امتیاز در رده هشتم جای دارد و صنعت نفت با ۱۹ امتیاز قعرنشین جدول است.

تراکتور تبریز - گل‌گهر سیرجان؛ ساعت ۱۸:۵۰

تراکتور و گل‌گهر سیرجان در جریان هفته بیست‌وهفتم لیگ‌برتر از ساعت ۱۸:۵۰ فردا به میزبانی ورزشگاه یادگارامام (ره) به مصاف هم خواهند رفت. برخی سایت‌های خبری از انجام این بازی بدون حضور تماشاگران به دلیل برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در تبریز در جمعه این هفته خبر داده بودند.

باشگاه تراکتور نیز اعلام کرده بود که در صورت برگزاری این دیدار بدون حضور تماشاگران، این بازی در ورزشگاه بنیان دیزل برگزار خواهد شد. بلیت فروشی الکترونیکی این بازی از فردا صبح از طریق سایت https://ticket.tractor-club.com انجام خواهد شد.

نکونام به فولاد رسید و نویدکیا به سپاهان / پرسپولیس بدون هوادار مقابل هوادار

تیم فوتبال تراکتور در پایان هفته بیست و ششم با ۴۴ امتیاز در رده چهارم و گل گهر سیرجان با ۳۶ امتیاز در رده ششم جای گرفته اند. دیدار رفت دو تیم در سیرجان با نتیجه یک بر صفر به سود تراکتور خاتمه یافته بود.

این مسابقه، شامل تقابل محمدرضا اخباری با تیم پیشین خود است. دوئلی جذاب که تداعی کننده خاطرات تلخ و شیرینی پرشماری است. در تاریخ هر تیم نام چند بازیکن به عنوان فراموش نشدنی‌ها نمایان است و حالا اخباری هم خود را به فهرست بازیکنان فراموش نشدنی تراکتور رسانده و پرشورها هیچ‌گاه او فراموش نمی‌کنند.

نمایش خیره کننده سنگربان سابقاً سایپایی، در کوتاه‌ترین زمان ممکن توجه سکوها به خود را جلب کرد. او که پس از مدت‌ها چارچوب فلزی تی‌تی‌ها را بیمه کرده بود، کم کم در دل هواداران جا باز کرد. پرشورها هم گاه‌وبی‌گاه او را با القاب اخباری پیترچک (دروازه‌بان سابق آرسنال) صدا می‌زدند و لقب قارتال یا همان عقاب برای وی بیشتر شنیده می‌شد.

دوشنبه بیست‌وچهارم اردیبهشت‌ماه

ذوب‌آهن اصفهان - پیکان تهران؛ ساعت ۱۸:۱۵

ذوبی‌ها برای مسابقه با پیکان در هفته بیست و هفتم آماده می‌شوند. ذوب‌آهن که در هفته بیست و چهارم بعد از مدتی طولانی در فولاد شهر پیروز شد و آلومینیوم اراک را شکست داد، حالا بعد از تحمل دو باخت متوالی دوست دارد بار دیگر در کنار هواداران خودی جشن پیروزی بگیرد.

حریف بعدی ذوب‌آهن هم تیمی است که دو باخت متوالی را تجربه کرده و به منطقه سقوط نزدیک شده است. در روزی که پیکانی‌ها برای کسب امتیاز به اصفهان می‌روند و امیدوارند در همین بازی شانس خود برای بقا را افزایش بدهند، ذوب‌آهن هم چاره‌ای جز برد نخواهد داشت.

نکونام به فولاد رسید و نویدکیا به سپاهان / پرسپولیس بدون هوادار مقابل هوادار

ربیعی و شاگردانش ابتدا برای بازگرداندن روند تیمی خود بعد از دو باخت متوالی و سپس برای بالارفتن از جایگاه نهمی در جدول امیدوار به کسب برد مقابل پیکان هستند و بی‌شک در روزهای آینده تمام تلاش خود را به کار خواهند گرفت تا با آمادگی خوب مقابل خودروسازان صف‌آرایی کنند.

ذوب‌آهن مدت‌هاست با مشکلات مالی دست‌وپنجه نرم می‌کند و نتوانسته مطالبات بازیکنان و اعضای کادرفنی را به موقع پرداخت کند همین امر باعث شد شاگردان محمد ربیعی روز گذشته به سیم آخر بزنند و حاضر به تمرین نشوند. بازیکنان ذوب‌آهن در این فصل مسابقات لیگ برتر تا بدین روز که فقط چهار هفته به پایان لیگ مانده، دریافتی نزدیک به پنجاه درصد داشته‌اند.

استقلال تهران - فولاد خوزستان؛ ساعت ۱۹:۳۰

فولاد خوزستان تیم سابق نکونام است و جواد با این تیم حتی در لیگ قهرمانان آسیا نتایج خوبی کسب کرده بود اما قبل از بازی حساس با الهلال عربستان به طور ناگهانی اردوی تیمش را ترک کرد و از فولاد جدا شد. سرمربی استقلال در مورد بازی با فولاد به شاگردان خود هشدار داده و این بازی را یک فینال قلمداد کرده است.

این مسئله بیان‌گر آن است که نکونام فریب نتایج قبلی فولاد را نمی‌خورد و خوب می‌داند که شاگردان عبدالله ویسی برای بقا در لیگ برتر تلاش می‌کنند و هرگز نباید آنها را دست کم گرفت.از طرفی استقلال در بازی قبلی خود مقابل ذوب آهن اصفهان برای رسیدن به سه امتیاز زجر کشید.

نکونام به فولاد رسید و نویدکیا به سپاهان / پرسپولیس بدون هوادار مقابل هوادار

فولاد خوزستان با عبدالله ویسی هم نتیجه نگرفته و نتوانسته حتی یکی از رقبای خود را در هفته‌های اخیر شکست بدهد.آنها در چنین شرایطی و در حالی که برای ماندن در لیگ برتر به شدت نیاز به پیروزی دارند دوشنبه باید در ورزشگاه آزادی مقابل استقلال و هوادارانش قرار بگیرند.

عبدالله ویسی سرمربی فولاد هم که پیش تر با سنگین ترین جریمه مالی تاریخ لیگ برتر فوتبال مواجه شده است، گفته است که تیمش با کسب شش امتیاز از چهار دیدار باقی مانده در لیگ برتر خواهد ماند.گفتنی است بازی رفت تیم‌های استقلال و فولاد در اهواز با تساوی بدون گل تمام شده بود.

استقلال خوزستان - نساجی مازندران؛ ساعت ۱۹:۳۰

در یکی از حساس‌ترین دیدارهای هفته بیست و هفتم لیگ برتر دو تیم قعرنشین استقلال خوزستان و نساجی مازندران در اهواز مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند. دو تیم ۲۲ امتیازی لیگ برتر در شرایطی به مصاف هم می‌روند که برای بقا در مسابقات نیاز مبرمی به سه امتیاز دارند و این بازی می‌تواند بسیاری معادلات پایین جدول را تعیین کند.

در چنین شرایطی دو باشگاه قصد دارند از تمام ظرفیت‌های خود برای موفقیت در بازی روز دوشنبه استفاده کنند. باشگاه نساجی روز گذشته اعلام کرد که چهار فروند هواپیمای اختصاصی را در اختیار هواداران قرار می‌دهد تا از مازندران به خوزستان سفر کنند و در جریان بازی با استقلال در ورزشگاه کنار آن‌ها باشند.

نکونام به فولاد رسید و نویدکیا به سپاهان / پرسپولیس بدون هوادار مقابل هوادار

باشگاه استقلال خوزستان هم تمهیدات ویژه‌ای را برای موفقیت در بازی با نساجی به کار گرفته است. با هماهنگی‌های صورت گرفته باشگاه استقلال خوزستان قصد دارند تعداد زیادی اتوبوس را در نقاط مختلف اهواز و شهرها و روستاهای اطراف برای جابه‌جایی هوادار به ورزشگاه قرار بدهد تا بتواند ورزشگاه غدیر را در روز دوشنبه هفته آینده پر از تماشاگر کند.

لازم به‌ذکر است بازی روردرروی نساجی و استقلال خوزستان حساسیت ویژه‌ای دارد و بی‌شک با توجه به اقدامات دو باشگاه شاهد حضور تعداد زیادی تماشاگر در روز بازی در استادیوم غدیر اهواز خواهیم بود.

کد خبر 752243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.