برگزاری بزرگداشت استاد همایی در منطقه ۱۰ اصفهان

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان گفت: بزرگداشت استاد همایی و معرفی کتاب «همای اصفهان» با موضوع زندگی علمی این استاد در فرهنگسرای استاد همایی برگزار شد.

محمد صیرفی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با همت فرهنگسرای استاد همایی و کتابخانه سراج وابسته به اداره فرهنگی اجتماعی منطقه ۱۰ شهرداری با همکاری انجمن ترویج زبان و ادبیات فارسی، بزرگداشت استاد همایی به‌منظور آگاهی و شناخت شهروندان به‌ویژه نوجوانان و جوانان با شخصیت این استاد فرهیخته و معرفی کتاب «همای اصفهان» با موضوع زندگی علمی استاد همایی، نگاشته حسین حمیدی در فرهنگسرای استاد همایی برگزار شد.

وی افزود: در این برنامه که برای نخستین‌بار در سطح تخصصی با همکاری گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه اصفهان برگزار شد، «مسعود آلگونه» عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان، به فردوسی و شعر و زمانه او پرداخت. همچنین محمدرضا نصر اصفهانی عضو دیگر هیئت علمی دانشگاه اصفهان، درباره زندگی علمی استاد همایی و معرفی کتاب همای اصفهان سخنرانی کرد.

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان تصریح کرد: در خلال برنامه ویدئوهایی درباره زبان فارسی و در زمینه زندگی و نظر استاد همایی درباره شعر و زبان فارسی و همچنین هنر موسیقی نمایش داده شد و حسین حمیدی نگارنده کتاب همای اصفهان توضیحاتی درباره انگیزه فرهنگی خود از نگارش کتاب همای اصفهان، سخنانی ایراد کرد.

صیرفی‌نژاد خاطرنشان کرد: در انتهای برنامه از حسین حمیدی نویسنده کتاب همای اصفهان و تمام اساتید دانشگاهی حاضر تجلیل شد، همچنین با توجه به اینکه بیست‌وپنجم اردیبهشت روز پاسداشت فردوسی است، از استاد عبدالعلی غفوری پژوهشگر و محقق در زمینه ادبیات کهن از شهروندان منطقه ۱۰ نیز تقدیر شد.

وی تصریح کرد: اداره فرهنگی اجتماعی منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان در نظر دارد برای تمام مراکز فرهنگی منطقه که به نام دانشمندان فرهیختگان و هنرمندان مزین شده است، جهت آگاهی بیشتر مردم چنین بزرگداشت‌های برگزار کند.

کد خبر 754274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.