کنگره استانی بزرگداشت «ملاعبدالله باشماق» در کردستان برگزار شد

کنگره استانی بزرگداشت ملا عبدالله باشماق، از شخصیت‌های برجسته استان کردستان، امروز پنجشنبه با حضور جمعی از علما، مسئولان و مردم در روستای باشماق دهگلان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، کنگره استانی بزرگداشت ملأ عبدالله باشماق، از شخصیت‌های برجسته استان کردستان، امروز _پنجشنبه بیست‌وهفتم اردیبهشت_ با حضور جمعی از علما، مسئولان و مردم در روستای باشماق دهگلان برگزار شد.

ماموستا فایق رستمی، نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری، در این مراسم اظهار کرد: کردستان در طول تاریخ همواره مهد علم و عرفان، دانشمندان و علما و مرکز وحدت شیعه و سنی بوده است‌.

وی با بیان اینکه علما سنگربانان سنگر توحید، وحدت، اخوت و برادری هستند، افزود: علما در طول تاریخ، پیمانی را که با خدای خود بستند ترک نکردند و بشریت را ارشاد و راهنمایی کردند.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به جایگاه والای علم و علما در دین اسلام، گفت: علما نه فقط برای ادای فرایض دینی، بلکه برای تمامی مسائل زندگی بشریت می‌توانند راهنما باشند.

ماموستا رستمی خاطرنشان کرد: امروز مسئولان استان کردستان در حال خدمتگزاری به مردم و تلاش برای توسعه این استان هستند و این استان روز به روز شکوفاتر می‌شود.

ماموستا عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان، نیز در این مراسم با اشاره به شخصیت والای ملأ عبدالله باشماق، گفت: عالمی که صد سال پیش از دنیا برود و هنوز نام و یاد او برای مردم زنده باشد، نشانه بزرگی اوست.

وی با بیان اینکه ما در کردستان علما و بزرگان بسیاری داریم که هنوز مورد توجه مردم هستند، افزود: اینکه هزاران سال پیش افرادی از دنیا رفته و هنوز نام آنها در بین مردم ماندگار است، نشان دهنده شخصیت بزرگ و والای این افراد است.

علی اصغر دریایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان نیز در این مراسم اظهار کرد: معرفی شخصیت‌های برجسته ملی، مذهبی، فرهنگی و هنری منطقه از جمله رسالت‌های این اداره کل است.

وی با بیان اینکه در راستای معرفی این شخصیت‌ها و اندیشه‌های آنان به عنوان الگو و سرمایه اجتماعی برای جوانان و نوجوانان، سلسله برنامه‌های نکوداشت مفاخر و مشاهیر استان برگزار می‌شود، افزود: کنگره بزرگداشت ماموستا ملأ عبدالله باشماق نیز در همین راستا در شهر دهگلان برگزار شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان خاطرنشان کرد: در دیگر شهرستان‌های تابعه استان نیز از جمله بانه، بیجار و سنندج مراسم‌های بزرگداشت با هدف معرفی این شخصیت‌ها و سرمایه‌های فرهنگی و دینی برگزار خواهد شد.

به گزارش ایمنا، در این مراسم همچنین از کتیبه دبیرخانه کنگره دائمی ماموستا ملأ عبدالله باشماق رونمایی شد و از دست اندرکاران برگزاری این کنگره تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 754179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.