جامعه‌ای قدرتمند است که توان گفتمان‌سازی داشته باشد

وزیرآموزش و پرورش گفت: مهم‌ترین مأموریت امروز ما در جامعه اقناع است و چنانکه دانشمندان تاکید کرده‌اند جامعه‌ای قدرتمند است که توان گفتمان‌سازی بیشتری داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش، رضامراد صحرایی، امروز_ پنجشنبه بیست‌وهفتم اردیبهشت_ در سفر یک روزه به شیراز در نشست مشترک وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز و استاندار فارس در مراسم رونمایی از پوستر مد موقر با موضوع حجاب و عفاف اظهار کرد: در راستای معرفی ایران به جهان، آموزش زبان فارسی به خارجی‌ها همواره در هر سطحی مورد تاکید ما بوده است، در بحث مد و لباس باید دانست، فطرت انسان به گونه‌ای است که عفت و پوشش را دوست دارد.

وی افزود: در سطح کشور بیش از هفت هزار و ۸۰۰ هنرستان داریم و یکی از کارهای خوب هنرستان ایجاد رشته‌های متناسب با علایق هنرجویان است، دانش‌آموزان ما در هنرستان‌ها با علاقه به سمت رشته‌های مرتبط با پوشاک مثل طراحی دوخت می‌روند.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: مهم‌ترین مأموریت امروز ما در جامعه اقناع است و چنانکه دانشمندان تاکید کرده‌اند جامعه‌ای قدرتمند است که توان گفتمان‌سازی بیشتری داشته باشد.

مراد صحرایی صلابت و قدرت هر جامعه‌ای را در میزان قدرت گفتمان‌سازی آن دانست و اضافه کرد: در بحث پوشاک و مد نگاه ما باید اقناعی باشد.

وی ادامه داد: پیشنهاد می‌شود زمینه‌ای ایجاد شود تا هنرستان‌های فنی‌و حرفه‌ای ما در تولید پوشاک با سایر بخش‌ها رقابت کنند.

در این مراسم همچنین آیت‌الله لطف‌الله دژکام نماینده ولی‌فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز نیز در سخنانی ابراز امیدواری کرد: شیرازی‌ها همچون گذشته نقش تاریخی خود را در ارائه یک گفتمان جدید، ایفا کنند.

وی افزود: یکی از معجزات قرآن کریم این است که هر گوشه‌ای از زندگی انسان را بخواهیم بررسی کنیم محتوای آن در قرآن آمده است.

محمد هادی ایمانیه استاندار فارس نیز با اشاره به شعار سال تصریح کرد: پیشنهاد وزیر آموزش و پرورش در فراهم کردن زمینه رقابت در تولید پوشاک، ایده‌ای ارزشمند است که باید در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش ایمنا، در این نشست محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز حضور داشت و از پوستر مد موقر با موضوع حجاب و عفاف رونمایی شد.

کد خبر 754164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.