وزش تندبادهای لحظه‌ای در مناطقی از خوزستان

مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به تداوم بارندگی طی امروز و فردا گفت: از فردا پنجشنبه تا روز دوشنبه به سبب وزش بادهای متوسط و تندبادهای لحظه‌ای در بخش‌های جنوبی، غربی و مرکزی احتمال خیزش گردوخاک‌های محلی و موقت وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان محمد سبزه‌زاری امروز _ پنج‌شنبه_ بیست و هفتم اردیبهشت_ در جمع رسانه‌ها اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، طی امروز تداوم سامانه بارشی و بالا بودن ضرایب ناپایداری در نیمه جنوبی، بخش‌های مرکزی، غربی و شرقی استان سبب رگبار و رعدوبرق، احتمال ریزش تگرگ و وزش بادهای متوسط تا نسبتاً شدید و تندبادهای لحظه‌ای و احتمال خیزش گردوخاک در مناطق مستعد خواهد شد.

وی افزود: طی فردا در بخش‌های مرتفع شرقی و شمالی احتمال بارش‌های خفیف و پراکنده دور از انتظار نیست، همچنین طی فردا تا دوشنبه به سبب وزش بادهای متوسط و تندبادهای لحظه‌ای در بخش‌های جنوبی، غربی و مرکزی احتمال خیزش گردوخاک‌های محلی و موقتی نیز وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان ادامه داد: شمال خلیج فارس طی امروز به شدت مواج و متلاطم و همراه با رگبار و رعدوبرق خواهد بود، روند دما طی امروز و فردا افزایشی، شنبه اندکی کاهش می‌یابد سپس تا پایان هفته مجدداً روند افزایشی خواهد داشت.

سبزه‌زاری توضیح داد: در شبانه روز گذشته امیدیه با ۳۸.۳ و دهدز با ۱۳.۸ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان گزارش شده و اهواز به بیشینه دمای ۳۷.۳ و کمینه دمای ۲۳ درجه سانتیگراد رسیده است.

کد خبر 754148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.