جزئیات جدید تعطیلی شنبه‌ها/ کدام ارگان‌ها مشمول تعطیلی شنبه‌ها نمی‌شوند؟

یکی از نمایندگان مجلس گفت: جزئیات این که چه دستگاه‌هایی، سازمان‌های و نهادهایی در شنبه تعطیل خواهند بود، طبق آیین‌نامه دولت تعیین می‌‎شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصویب کردند که روزهای جمعه و شنبه به‌عنوان تعطیلات پایان هفته باشد؛ البته باید این مصوبه به تأیید شورای نگهبان برسد.

محمدعلی محسنی بندپی، نماینده مردم مازندران در مجلس شورای اسلامی درباره تصویب تعطیلی روز شنبه اظهار کرد: روز گذشته در مجلس با کلیات تعطیلی شنبه موافقت شد، به‌یقین به جزئیات این قانون نیز پرداخته خواهد شد. قرار است این قانون به شورای نگهبان برود و به‌یقین اصلاحاتی صورت خواهد گرفت.

وی افزود: اصل قضیه این بود که ما برای برقراری ارتباطات بیشتر با دنیا و تحقیقاتی که کارشناسان امر انجام دادند، به این نتیجه رسیدیم که تعطیلی شنبه از نظر اقتصادی برای کشور مفیدتر خواهد بود تا تعطیلی پنجشنبه.

نماینده مجلس مطرح کرد: بر اساس آن چیزی که امروز تصویب شد از یکشنبه تا آخر وقت پنجشنبه ساعت کاری محسوب می‌شود. جمعه که مراسم دینی برگزار می‌شود، همچون نماز جمعه و شنبه نیز روز استراحت خواهد بود.

محسنی بندپی بیان کرد: در حال حاضر باید ببینم نظر شورای نگهبان بر اساس قانون اساسی و شرع به چه شکلی خواهد بود. این قانون مخالفان و موافقان خیلی زیادی داشت و امروز صحن مجلس شرایط ملتهبی را گذراند. با اینکه روزهای آخر مجلس یازدهم است و مجلس رمقی برای بررسی موضوعات ندارد و حتی ۱۶۶ نماینده فعلی در مجلس بعدی حضور ندارند، امروز نمایندگان دوره یازدهم تا آخرین روز کاری نسبت به مسائلی که در کشور اتفاق می‌افتد حساس هستند. موافقان و مخالفان صحبت‌های خودشان را داشتند و به این شکل مصوب شد که شنبه‌ها تعطیل شود و تا ببینیم نظر شورای نگهبان چه خواهد بود.

نماینده مجلس اشاره کرد: بعد اینکه این قانون اجرا شود، دیگر پنجشنبه‌ها تعطیل نخواهد بود. یعنی همان‌طور که ما چهارشنبه را تا آخر وقت سرکار هستیم، پنجشنبه را نیز سرکار هستیم و دوباره یکشنبه سرکار برمی‌گردیم. این کلیات قانون است، اما جزئیات اینکه چه دستگاه‌هایی، سازمان‌های و نهادهایی در شنبه تعطیل خواهند بود، طبق آئین‌نامه دولت تعیین می‌شود.

وی گفت: بخش عمده می‌گفتند که ما به دولت اجازه دهیم ۵ روز کاری را خودش تعیین بکند. اما این شرایط موجب مشکل و ناهماهنگی در کل کشور می‌شد.

کد خبر 754108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یکشنبه بایدتعطیل شه وجمعه نیمه بازتاقبل نمازجمعه م IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۸
    0 0
    یکشنبه بایدتعطیل شه وجمعه نیمه بازتاقبل نمازجمعه مثل امارات
  • راستگو IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۸
    8 0
    مانفهیدیم اخرش ما کارگران بخش خصوص جز ادمها هستن وشنبه تعطیل میشن یا این دولت فقط بخاطر کارمندهای نازنین خودش داره اینکارها رو میکنه
  • محمدهادی IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۱
    3 0
    تعطیلی شنبه موضوع مدیریتی است و نباید آنرا به مسائل مذهبی ارتباط داد. نباید از این قاعده که تشبه به کفار حرام است سوء استفاده نمود. بسیاری از احکام مسلمانان با احکام یهودیان مشترک است، پس صرفا به دلیل اشتراک موضوع باید آن احکام را اجرا نکرد. برق، خودرو، تلویزیون، هواپیما، تلفن و سایر فناوری های نوین را کفار (غیر مسلمانان) اختراع و به ما معرفی نمودند، چون صهیونیست ها، شنبه تعطیل هستند ما نباید تعطیل باشیم، پس با این استدلال باید بجای خودرو از اسب و بجای برق از شمع استفاده کنیم؟! ضمنا معاونت حقوقی رئیس جمهور و حدود یک صد و پنجاه نفر از نمایندگان مجلس، به لحاظ حقوقی آنرا تایید کرده اند.