راه‌اندازی آزمایشگاه نسل چهارم با هدف تربیت نیرو برای صنعت دیجیتال

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی‌شهر گفت: در زمینه اینترنت اشیا، بازسازی و مدرن‌سازی دستگاه‌های CNC موفقیت داشته‌ایم و در همین راستا باید به جوان‌ها اعتماد کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، علی حیدری در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک سی و ششمین سالگرد تأسیس دانشگاه آزاد واحد خمینی شهر اظهار کرد: دانشگاه آزاد خمینی شهر در ۲۶ اردیبهشت سال ۱۳۶۷ به همت مردم تأسیس شد و در حال حاضر بیش از ۷۵۰۰ دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل و بیش از ۴۵ هزار دانشجو از این واحد دانشگاهی فارغ‌التحصیل شده‌اند.

وی با اشاره به تعداد رشته‌های موجود در این دانشگاه افزود: ۱۱ رشته دکتری تخصصی، ۶۷ رشته ارشد و ۸۷ رشته کاردانی و کارشناسی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی‌شهر وجود دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی‌شهر با اشاره به دستاوردهای پژوهشی این دانشگاه خاطرنشان کرد: تاکنون ۷ هزار و ۷۸٠ مقاله داخلی و خارجی، ۶۹ کتاب، ۴٠٠ طرح پژوهشی در حوزه صنعت و حوزه‌های مختلف اقتصادی و ۶۴ اختراع به ثبت رسیده است که لقب دانشجویان و مخترعان جوان را از سوی خبرگزاری آنا به خود اختصاص داده است؛ همچنین ۴ شرکت دانش بنیان، ۲۳ واحد فناور و ۱۳ هسته فناور در دانشگاه مستقر هستند

حیدری با بیان اینکه هشت شاخص برای ارزیابی دانشگاه‌ها وجود دارد، اضافه کرد: نوآوری و فناوری، تحقیقات دانشگاه و ظرفیت آزمایشگاه، انتشارات دانشگاه و مقالات، امکانات سخت افزاری، اساتید و مرتبه هیئت علمی، فارغ‌التحصیلان فعال مشغول به کار، مسؤلیت اجتماعی، سرزندگی و پویایی شاخص‌های ارزیابی دانشگاه‌ها هستند که همگی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر وجود دارد.

وی تصریح کرد: قدرت نفوذ اساتید و فارغ‌التحصیلان این دانشگاه زیاد است و افتخارات و توفیقات بسیار زیادی توسط فارغ‌التحصیلان و اساتید این واحد دانشگاهی در داخل و خارج از کشور حاصل شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی‌شهر با اشاره به سبک نسل یک تا چهارم در دانشگاه‌ها، تاکید کرد: در دانشگاه‌ها نسل‌های مختلفی وجود دارد دانشگاه نسل اول بر مبنای آموزش و درک، نسل دوم مبنای مقاله و پژوهش و دانشگاه نسل سوم دانشگاه کارآفرین بود؛ ما همه را پشت سر گذاشته‌ایم، ما در حال حاضر متخصصی را می‌خواهیم که مشکل منطقه و کشور را حل کند و الان دانشگاه خمینی شهر دانشگاهی با رویکرد حرکت از نسل سه به نسل چهار است.

حیدری با بیان این‌که در دانشگاه نسل چهار برنامه‌های جدید ارتباط تنگاتنگ بین صنعت جامعه و دانشگاه دارد و ویژگی برون‌گرایی دارد عنوان کرد: در دانشگاه نسل چهارم اول تربیت نیرو بر اساس آموزش صحیح و آموزش مبنایی صورت می‌گیرد و چهار گام آموزشی شامل آموزش تخصصی سر کلاس، کار بینی مهارتی در محیط دانشگاه منطبق با نیاز جامعه، کار آموزی و حضور دانشجو در محیط کار حرفه‌ای و کارورزی که باید دانشجو با یک حرفه واقعی درگیر شود وجود دارد.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی آزمایشگاه نسل چهارم با هدف تربیت نیرو برای صنعت دیجیتال است، گفت: در زمینه اینترنت اشیا، بازسازی و مدرن‌سازی دستگاه‌های CNC موفقیت داشته‌ایم و در همین راستا باید به جوان‌ها اعتماد کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی‌شهر عنوان کرد: طرح پویش از جمله طرح‌های اجرایی دانشگاه است که طی آن دانشجو از طریق این طرح وارد محیط کار واقعی می‌شود؛ کارفرما از قبل با دانشجویان مرتبط شده و هزینه‌های تحصیلی آن‌ها را مشروط به این‌که پس از پایان تحصیلات در آن کارگاه مشغول شوند، بر عهده می‌گیرد.

حیدری با با بیان این‌که صنعت‌ما امروز تشنه نیروی متخصص است ادامه داد: باید به دانشگاه پرورش‌گر تبدیل شویم؛ فضای انقلابی، کارآمد و پایدار در دانشگاه پرورش‌گر موجب ارتقای کیفیت و کارآمدی دوره‌های تحصیلی می‌شود و اگر در آمزرش و پرورش ضعفی باشد، کار ما دشوار خواهد بود.

وی تصریح کرد: مرکز رشد باید متحول شود و مطابق سخنان رهبر معظم انقلاب جهش تولید نیاز به فناوری دارد؛ پنج ساختمان مرکز رشد در ۴۰۰۰ مترمربع فضا داریم که در آن چهار شرکت تولیدی دانش بنیان مستقر هستند، قرارداد شرکت فولاد مبارکه به صورت آزمایشی در دانشگاه اجرا شده و در آینده به صورت صنعتی وارد فاز اجرا می‌شود و در زمینه تحقیقات تخصصی و فناوری‌های نو با شرکت فولاد مبارکه اصفهان قرار داد به امضا رسیده است.

کد خبر 754085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.