شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه احیای دریاچه ارومیه فعال شوند

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به اهمیت فعال شدن شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه آب و احیای دریاچه ارومیه گفت: تاکنون شرکت‌های دانش بنیان استان در این حوزه فعال نشده و ضروری است با ارائه برنامه‌های حوزه دانش بنیان برای احیای دریاچه ارومیه و به ویژه تغییر الگوی کشت، برنامه‌ریزی شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، محمدصادق معتمدیان، امروز _چهارشنبه بیست‌وششم اردیبهشت_ در جلسه ستاد اقتصاد دانش بنیان استان با تاکید بر لزوم توسعه فعالیت‌های کمی و کیفی شرکت‌های دانش بنیان اظهار کرد: در سال‌های اخیر شرکت‌های دانش بنیان در حوزه کمی رشد خوبی داشتند، اما نیازمند توسعه کیفی فعالیت‌های این شرکت‌ها هستیم.

وی همچنین با تاکید بر مشخص شدن زمینه فعالیت شرکت‌های دانش بنیان بر اساس نیازهای استان، افزود: اولویت‌ها و مزیت‌های استان در حوزه‌های مختلف مشخص شده است و شرکت‌های دانش بنیان در راستای رفع موانع و مشکلات حوزه‌های مختلف فعالیت کنند.

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به اهمیت فعال شدن شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه آب و احیای دریاچه ارومیه گفت: تاکنون شرکت‌های دانش بنیان استان در این حوزه فعال نشده و ضروری است، ارائه برنامه‌های حوزه دانش بنیان برای احیای دریاچه ارومیه و به ویژه تغییر الگوی کشت، برنامه‌ریزی شود.

معتمدیان همچنین تغییر الگوی کشت را یکی از نیازهای جدی استان در حوزه کشاورزی دانست و یادآور شد: با توجه به منابع آبی محدود حوزه کشاورزی، متأسفانه ۵۷ درصد از منابع آبی این حوزه برای تولید سیب، یونجه و چغندرقند مصرف شده و نیاز است تغییر کشت لازم در این حوزه صورت گیرد تا ضمن افزایش درآمد کشاورزان و ارزش افزوده تولیدات کشاورزی، منابع آبی استان نیز مدیریت شود.

وی در ادامه با اشاره به علاقمندی بخش خصوصی در حمایت از فعالیت‌های شرکت‌های دانش بنیان، ادامه داد: با توجه به منابع مالی محدود کشور، بخش خصوصی می‌تواند در تأمین منابع مالی شرکت‌های دانش بنیان نقش ایفا کنند و از خدمات و محصولات تولیدی شرکت‌های دانش بنیان بهره‌مند شود.

معتمدیان با اشاره به نام‌گذاری سال جدید تحت عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» یادآور شد: یکی از موارد مهم مورد تاکید مقام معظم رهبری، بحث مشارکت مردم در تولید است و در این زمینه بخش خصوصی و فعالان اقتصادی می‌توانند با تأمین منابع مالی، در فعالیت‌های شرکت‌های دانش بنیان مشارکت کنند.

استاندار آذربایجان‌غربی همچنین با اشاره به ویژگی‌های جغرافیایی آذربایجان‌غربی و هم‌مرز بودن با سه کشور و جایگاه استان در روند توسعه صادرات، افزود: سهم صادرات شرکت‌های دانش بنیان در مقایسه با صادرات کل استان، ناچیز است و این موضوع ضرورت توجه به تولید محصولات صادراتی توسط شرکت‌های دانش بنیان و افزایش سهم صادراتی این شرکت‌ها را در استان دوچندان می‌کند.

معتمدیان در پایان با بیان اینکه نیازمند یک تحرک ویژه برای شتاب بخشیدن به فعالیت‌های شرکت‌های دانش بنیان هستیم، تصریح کرد: در این زمینه برنامه‌ریزهای لازم برای تأمین منابع اختصاصی در سفر دوم رئیس‌جمهور و هیئت دولت به آذربایجان‌غربی و همچنین از ظرفیت تبصره ۱۸ استفاده خواهد شد.

کد خبر 753850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.