وظیفه حجاج در رمی شیطان بزرگ

کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: سال جاری ماهیت شیطانی آمریکا و رژیم جنایت‌کار و سفاک صهیونیستی برای همه مسلمانان جهان آشکار شده است، مسئله برائت از مشرکان به‌عنوان یک وظیفه حتمی و قطعی توسط حجاج باید انجام شود.

سیدرضا صدرالحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار با کارگزاران حج و تاکید بر مسئله حج برائت، اظهار کرد: در دیدگاه اسلام ناب محمدی مسئله حج بدون برائت از مشرکان، حج واقعی نیست؛ در حقیقت بخش قابل توجهی از حج موضوع مهم برائت است.

وی با تاکید بر اینکه اگر در زمان پرتاب سنگ‌های حجاج به سمت شیاطین، تعداد مشخصی از سنگ‌ها به نماد شیطان برخورد نکند، حج حاجی تکمیل نخواهد شد و مقبول نیست، افزود: در رابطه با اصل برائت نیز پرتاب سنگ به سمت نمادهای شیطان این نکته را به انسان یادآور می‌شود که در هر زمانی باید شیطان و شیطان‌های زمانه را شناخت و از آن‌ها برائت جست.

کارشناس مسائل بین‌الملل تصریح کرد: حجاج می‌دانند که در کنار همه وظایفی که برای انجام حج مقبول انجام می‌دهند، موضوع برائت از مشرکان یکی از مؤلفه‌های قبولی حج آن‌ها محسوب می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: مسئله برائت از مشرکان در فرمایشات مقام معظم رهبری به‌صورت آشکار و شفاف به‌عنوان حج برائت برای همه حجاج از سراسر نقاط جهان اسلام به صورت واضح و آشکار تبیین شد.

صدرالحسینی با اشاره به جنایات ددمنشانه رژیم صهیونیستی در نوار غزه ابراز کرد: امروز شیطانی بودن ماهیت آمریکا و رژیم جنایت‌کار و سفاک صهیونیستی برای همه مسلمانان جهان آشکار شده است.

وی تاکید کرد: سال جاری مسئله برائت از مشرکان در شرایطی که خون بیش از ۳۴ هزار نفر از مسلمانان بی‌گناه در یک نقطه جغرافیایی کوچک از جهان اسلام به نام غزه بر زمین ریخته شده است، به‌عنوان یک وظیفه حتمی و قطعی باید انجام شود.

کد خبر 753630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.