افزایش ۷۲ درصدی احکام جایگزین حبس در خوزستان

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان گفت: ارائه خدمات عمومی رایگان توسط متهمان به عنوان حکم جایگزین حبس در استان، رشد ۷۲ درصدی داشته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان و به نقل از دادگستری خوزستان علیرضا باوی اظهار کرد: به منظور کاهش جمعیت زندانی در استان و ارائه خدمات بیشتر به مردم استان، رئیس دادگستری خوزستان بر صدور حکم جایگزین حبس مبنی بر انجام خدمات عمومی تاکید دارد.

وی افزود: یکی از مأموریت‌های مهم سند تحول و تعالی قضائی، همراه کردن دستگاه‌های مختلف با دادگستری برای اجرای حکم جایگزین حبس با عنوان ارائه خدمات عمومی توسط متهمان به مردم است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان ادامه داد: استفاده از پابند الکترونیکی برای کاهش جمعیت زندانی در استان به بیش از دو برابر رسیده است.

باوی تصریح کرد: کاهش استفاده از مجازات حبس در جرایمی است که مرتکبان آن شاکی خصوصی نداشته است و بیرون بودن آن‌ها برای جامعه خطری نداشته باشد.

وی اضافه کرد: اعمال این مجازات‌ها به ویژه مجازات خدمات عمومی رایگان، ضمن فراهم کردن زمینه اصلاح مجرم، می‌تواند آثار مفیدی برای جامعه داشته باشد.

کد خبر 753574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.