آتش‌نشانی نسبت به آتش‌سوزی مزارع کاشان هشدار داد

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری کاشان با هشدار به احتمال وقوع آتش‌سوزی در مراتع، زمین‌های کشاورزی، فضای سبز و باغات گفت: کاشانی‌ها نکات ایمنی را رعایت کنند.

سیدمصطفی محتشمیان درگفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کاشان، در مورد افزایش آتش‌سوزی فضای سبز و مراتع در روزهای گرم سال، اظهار کرد: امسال با توجه به وضعیت بارندگی مناسب فصل بهار و سبز شدن منطقه، به مرور با گرم شدن هوا، سبزه‌ها و علف‌زارها تبدیل به بوته‌های خشک مستعد آتش‌سوزی می‌شوند و احتمال وقوع حوادث آتش‌سوزی در زمین‌های کشاورزی و مراتع با کوچک‌ترین سهل‌انگاری و خطای انسانی دور از انتظار نیست.

وی افزود: هرگونه اقدام نسنجیده می‌تواند به وقوع حوادث ناگوار و تحمیل خسارات اقتصادی به کشاورزان و آسیب به محیط زیست منجر شود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری کاشان گفت: همچنین به کشاورزان توصیه می‌شود زمان برداشت و دروی کامل محصولات به‌خصوص غلات، کاه و… را آتش نزنند و نکات ایمنی را رعایت و از وقوع چنین حوادثی پیشگیری کنند.

محتشمیان از شهروندان خواست در زمان سفرهای برون شهری خود از رفتارهایی همچون پرت کردن ته سیگار به مراتع و مزارع و روشن کردن آتش بدون در نظر گرفتن نکات ایمنی، خودداری کنند.

وی به خطر آتش‌سوزی به دلیل انداختن بطری‌های شیشه‌ای و یا شیشه‌های شکسته در طبیعت اشاره کرد و گفت: انداختن شیشه در باغ، بوستان‌ها و پارک‌های جنگلی باعث تمرکز نور خورشید بر روی خار و خاشاک خشک شده و شیشه مثل ذره‌یینی موجبات آتش‌سوزی را فراهم می‌آورد.

محتشمیان رعایت بهداشت و نظافت مراتع هنگام مراجعه به دامن طبیعت و روشن نکردن آتش در محیط‌های آسیب‌پذیر کمترین کاری است که هر یک از ما می‌توانیم برای صیانت از این امانت الهی انجام دهیم.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری کاشان از شهروندان خواست، در صورت مشاهده آتش‌سوزی با شماره ۱۲۵ آتش‌نشانی تماس گرفته و قبل از رسیدن آتش‌نشانان در محل با رعایت نکات ایمنی، اقدام به جلوگیری از گسترش حریق کنند.

کد خبر 752970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.