قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا با پنج هزار پیمانکار خصوصی همکاری دارد

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) گفت: این قرارگاه با پنج هزار پیمانکار خصوصی همکاری می‌کند که ۲ هزار و ۵۰۰ پیمانکار در حوزه نفت و گاز است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سردار سرتیپ پاسدار عبدالرضا عابد امروز_ شنبه ۲۲ اردیبهشت_ در نشست خبری با خبرنگاران با تاکید بر اینکه قرارگاه خاتم رقیب شرکت‌های داخلی نیست بلکه با شرکت‌های خارجی رقابت می کند، اظهار داشت: اکنون این قرارگاه با پنج هزار پیمانکار بخش خصوصی همکاری دارد که از این تعداد ۲ هزار و ۵۰۰ پیمانکار در حوزه نفت و گاز است.

وی درباره مشارکت پنج میلیارد دلاری قرارگاه خاتم‌الانبیا در پروژه‌های خارج از کشور عنوان کرد: در بحث حضور در پروژه‌های خارجی یارگیری برای ما بسیار مهم است، البته این کشورها دیر باور کردند که هدف ما از حضور در پروژه‌های خارجی کمک به این کشورها است، اینکه می‌خواهیم دست آنها را بگیریم و دست و بازوی آنها باشیم.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) درباره حضور قرارگاه در کشور سریلانکا یادآورشد: سه هفته گذشته پروژه‌ای را در کشور سریلانکا افتتاح کردیم و رییس جمهوری این کشور اعلام کرد که بهترین کمک را در این مدت، جمهوری اسلامی ایران داشته و ما به توانمندی جوانان کشورمان در این پروژه‌ها افتخار می کنیم.

سردار عابد افزود: در کشورهای مختلف از جمله عراق، لبنان، سوریه و ونزوئلا حضور داریم و با مشارکت و همکاری پیمانکاران بخش خصوصی پروژه‌های خارجی را به اجرا می‌رسانیم.

وی تاکید کرد: حریف برای ما بسیار مهم است و اگر شرکت‌های پیمانکاری، حرفه‌ای نباشند، بازنده خواهند شد و به آنها می‌گوییم که باید نگاه اقتصادی داشته باشند نه اینکه از آن کشور فقط وام بگیرند و قادر به اجرای پروژه نباشند و نتوانند حقوق نیروی کار را بدهند.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) درباره اینکه درآمد حاصل از این پروژه‌ها در قالب تهاتر به کشور وارد می‌شود، گفت: ارز حاصل از این پروژه‌ها را به کشور برمی‌گردانیم و برای هیچ کشوری مجانی کار نمی‌کنیم.

سردار عابد با بیان اینکه قرارگاه خاتم‌الانبیا در دهه اول بعد از جنگ و با توجه به توان رزم و نیروی تجربه و بنابر درخواست دولت در بازسازی‌های مناطق آسیب دیده حضور پیدا کرد، یادآور شد: این قرارگاه مناطق وسیعی را با کمک مردم بازسازی کرد. همچنین در دهه دوم هم اقدامات مهمی انجام شد. البته باید توجه داشت که جنگ ویرانگر است و میزان خسارت بعد از جنگ بسیار زیاد بود. اما بعد از بازسازی مناطق، به نیازها و گلوگاه‌های کشور پرداختیم.

وی افزود: در آن دوره نخستین نیاز و اولویت کشور آب بود و در اولین حرکت ساخت سد کرخه در دستور کار قرار گرفت و توانستیم بزرگترین سد منطقه را بسازیم در حالی که شرکت‌های خارجی، ایران را ترک کرده بودند بدون اینکه حتی نقشه‌ها را در اختیار ما بگذارند و کوچکترین راهنمایی به ما بدهند. اما نیازی به شرکت‌های خارجی پیدا نکردیم و توانستیم این سد بزرگ را در منطقه فتح‌المبین احداث کنیم.

فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا ادامه داد: در دهه سوم با اعمال تحریم‌های متعدد مواجه شدیم اما در همین شرایط میدان پارس جنوبی که از میدان‌های مهم منطقه است را به اجرا رساندیم و این پروژه را آغاز کردیم.

سردار عابد خاطرنشان کرد: ساخت اولین فازها را یعنی فاز ١۵ و ١۶ را شروع کردیم اما شرکت نروژی همکار برای ساخت این پروژه برای هر سوال قرارگاه یک هفته مهلت طلب می‌کرد تا جواب ما را بدهد و همزمان به قرارگاه می‌گفتند این پروژه همان سنگ بزرگ علامت نزدن است. اما با کمک خداوند توانستیم این دو فاز را به اجرا برسانیم و از آن به بعد ساخت سایر فازها آغاز شد و به بهره‌برداری رسید.

کد خبر 752629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.