حرکت به سمت خودکفایی با طرح تاکسیرانی کمیته امداد

کمیته امداد امام خمینی (ره) با ارائه طرح‌های مختلف از جمله طرح تاکسیرانی بر توانمندسازی مددجویان اهتمام ورزیده است و با برگزاری دوره‌های آموزشی مشترک با دستگاه‌های مختلف، همچنین اعطای تسهیلات سعی‌بر توانمندسازی و خودکفایی مددجویان خود دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان، اشتغال، یکی از دغدغه‌های مهم برای جوانان و بسیاری از زنان و مردان سرپرست خانوار در جامعه است و همه دستگاه‌ها باید به سهم خود در این زمینه تلاش کنند تا باری از دوش خانواده‌های ایرانی برداشته شود.

کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز در این زمینه با ارائه طرح‌های مختلف بر توانمندسازی مددجویان اهتمام ورزیده است و با برگزاری دوره‌های آموزشی مشترک با دستگاه‌های مختلف، همچنین اعطای تسهیلات سعی‌بر توانمندسازی و خودکفایی مددجویان دارد.

کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سیستان و بلوچستان اقدامات خوبی را در این زمینه انجام داده است که یکی از آن‌ها انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با سازمان تاکسیرانی است که بر این اساس مددجویان می‌توانند با دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه از صندوق امداد و معرفی به تاکسیرانی نسبت به خرید تاکسی از شرکت ایران‌خودرو اقدام کنند و در سامانه تاکسیرانی شهری مشغول به کار شوند.

دریافت تاکسی برایم شبیه معجزه بود

کنیز خواجه‌پور یکی از زنان سرپرست خانوار است که به دلیل از کارافتادگی همسر تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار گرفته بود و در حال حاضر با بهره‌گیری از تسهیلات این نهاد، موفق به دریافت یک تاکسی شده است.

او در گفت‌وگو با ایمنا می‌گوید: همسرم بیمار بود و و برای امرار معاش و گذراندن زندگی ناچار بودم با پراید قدیمی که داشتیم، کار کنم تا بتوانم مخارج زندگی را تأمین کنم اما خودرو به‌دلیل قدیمی بودن بارها خراب می‌شد و هزینه‌های تعمیر بیشتر از درآمدم بود.

این مددجوی کمیته امداد می‌افزاید: مشکلات زندگی‌ام با خرابی‌های مکرر خودرو افزایش پیدا کرده بود، در همین زمان از طرح ارائه تاکسی از سوی کمیته امداد به مددجویان آگاه شدم و موفق به ثبت‌نام در این طرح و دریافت تاکسی شدم، اتفاقی که برای من شبیه به معجزه بود.

وی با بیان اینکه با دریافت تاکسی، کار و زندگی ما رونق گرفت و مشکلات مالی‌مان حل شد و در حال حاضر به رفاه نسبی رسیده‌ایم، ادامه داد: با انگیزه بالایی برای خرید جهیزیه دخترم کار می‌کنم و قدردان مجموعه کمیته امداد هستم و تلاش می‌کنم تا به خودکفایی برسم و مستمری ما به نیازمندان تعلق بگیرد.

حرکت به سمت خودکفایی با طرح تاکسیرانی کمیته امداد

برگزاری جشن خودکفایی برای ۵ هزار مددجوی کمیته امداد در سیستان و بلوچستان

سیدمهدی عبادی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره طرح‌های خودکفایی این نهاد گفت: سال گذشته جشن خودکفایی برای پنج هزار نفر از مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) استان که در پنج سال گذشته به خودکفایی رسیده بودند، در زاهدان برگزار شد.

وی ادامه داد: طرح‌هایی از جمله احداث نیروگاه خورشیدی پنج کیلوواتی، تاکسیرانی، قالی‌بافی، صنایع دستی، زنجیره ارزش دام، استخر پرورش ماهی و گلخانه‌های کوچک مقیاس در سطح استان اجرا و دنبال می‌شود.

عبادی با بیان اینکه در طرح تاکسیرانی کمیته امداد، سهمیه استان سیستان و بلوچستان ۵۰۰ دستگاه است، افزود: ۳۳۰ دستگاه در سال گذشته توسط ایران‌خودرو به مددجویان زاهدانی تحویل داده شده است و ۱۷۰ دستگاه دیگر نیز در سال‌جاری تحویل داده می‌شود که به محض صدور پیش فاکتور، متقاضیان توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) استان به بانک معرفی می‌شوند تا وام خرید خودرو را دریافت کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: سه میلیارد و ۶۲۵ میلیون ریال در قالب تسهیلات قرض‌الحسنه بانکی با بهره چهار درصد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل صندوق امداد ولایت نیز به مددجویان متقاضیان پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه پیگیر هستیم تا ۱۷۰ مددجوی دیگر نیز با همان مبلغ سال گذشته تاکسی خود را دریافت کنند، گفت: به‌طور کلی تسهیلات اشتغالزایی یا در قالب تسهیلات خرد تا سقف یک میلیارد و پانصد میلیون ریال به ازای هر نفر یا در قالب کارفرمایی تا سقف ۴۰ میلیارد ریال با سود چهار درصد و حق بیمه کارفرما نیز تا دو سال به‌صورت تشویقی پرداخت می‌شود.

به گزارش ایمنا، استان سیستان و بلوچستان که بیشترین جمعیت جوان کشور را دارد، نیازمند توجه بیشتر مسئولان در زمینه اشتغال‌زایی است و در حال حاضر در استان در زمینه‌های مختلف از جمله صنعت، معدن، گردشگری اقدامات خوبی در حال شکل‌گیری است، همچنین باید به آموزش جوانان و حتی نوجوانان بیش از گذشته توجه شود و به گفته برخی از مسئولان فرهنگ آموزش و کار در بین مردم نهادینه شود.

کمیته امداد خمینی (ره) توانسته است با ارائه تسهیلات در توانمندسازی مددجویان این نهاد و اشتغالزایی قدم‌های مؤثری بردارد که برگزاری جشن خودکفایی برای پنج هزار مددجوی کمیته امداد در سیستان و بلوچستان گواه این مسئله است.

کد خبر 751678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.