نصب و اجرای بگ فیلتر کیسه‌ای کارخانه آسفالت شهرداری اراک

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری اراک گفت: عملیات نصب و اجرای یک واحد از دو واحد سیستم بگ فیلتر کیسه‌ای(غبارگیر صنعتی) کارخانه آسفالت شهرداری، عملیاتی و تکمیل شد.

فریدون عسگری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مرکزی اظهار کرد: به دلیل قرار گرفتن کارخانه آسفالت در لیست صنایع آلاینده، در سنوات گذشته تصمیم بر این شد که در راستای رفع این موضوع از سیستم بگ فیلتر (فیلتر کیسه‌ای) استفاده شود.

وی افزود: سال گذشته با خرید این سیستم و جانمایی، اجرای فونداسیون محل نصب یکی از دو دستگاه خریداری شده توسط پیمانکار و تکمیل عملیات نصب در سال جاری، شاهد راه اندازی و بکارگیری کامل آن در راستای کاهش آلودگی‌های زیست محیطی با مکانیزم بالای این دستگاه که در حدود بیش از نود درصد ذرات را در خود خنثی و تصفیه می‌کند، خواهیم بود.

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری اراک خاطرنشان کرد: عملیات نصب و اجرای یک واحد از دو واحد سیستم بگ فیلتر کیسه‌ای (غبارگیر صنعتی) کارخانه آسفالت شهرداری، عملیاتی و تکمیل شد.

عسگری اضافه کرد: دستگاه دوم سیستم بگ فیلتر نیز در مرحله اجرای فونداسیون است و به زودی هر دو دستگاه در کارخانه آسفالت شهرداری شروع به کار خواهند کرد.

وی تصریح کرد: بگ فیلتر یک دستگاه ضروری برای کنترل آلودگی هوا در کارخانه‌های تولید آسفالت است.

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری اراک تاکید کرد: این دستگاه برای جداسازی گرد و غبار و ذرات ریز از هوای خروجی از کارخانه، استفاده می‌شود.

عسگری ادامه داد: بگ فیلتر کارخانه آسفالت از یک محفظه مکعبی یا استوانه‌ای تشکیل شده است که در داخل آن، کیسه‌های پارچه‌ای قرار دارند که عمل فیلترینگ و جداسازی ذرات معلق را از دود و سایر آلاینده‌ها را انجام می‌دهند.

وی افزود: فیلترهای کیسه‌ای از سیستم‌های غبارزدایی دارای راندمان بالاست و این نوع فیلترها برای ذراتی با قطر حدود یک میکرون به کار می‌رود.

کد خبر 753918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.