طرح طبقه‌بندی مشاغل پاکبانان شاغل در مناطق ۶ و ۱۰ اجرایی می‌شود

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج گفت: حقوق همه کارگران دارای قرارداد دائم و موقت مشمول قانون کار از ابتدای سال ۱۴۰۲ که دارای یک سال سابقه کار هستند یا یک سال از دریافت آخرین پایه سنوات آن‌ها در همان کارگاه گذشته باشد، افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از البرز، عمار ایزدیار امروز _چهارشنبه بیست‌وششم اردیبهشت_ در جمع اصحاب رسانه، ضمن بررسی و ارائه مصوبات آخرین صحن شورای شهر کرج، اظهار کرد: براساس مصوبه شورای عالی کار و در راستای تقویت مهارت‌محوری و بهره‌مندی تمام کارگران با سابقه از ابتدای سال ۱۴۰۲، همه کارگران دارای قرارداد دائم و موقت مشمول قانون کار که دارای یک سال سابقه کار می‌شوند یا یک سال از دریافت آخرین پایه سنوات آنان در همان کارگاه گذشته باشد فارغ از اینکه حق سنوات یا مزایای پایان کار خود را تسویه حساب کرده باشند یا خیر، مشمول دریافت پایه (سنوات) خواهند بود.

وی افزود: کارفرمایان موظف هستند حقوق و مزایای کارگران را با توجه به میزان سابقه و فعالیت آن‌ها در همان کارگاه متناسب با سابقه فعالیت افزایش دهند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج خاطرنشان کرد: با عنایت به در نظر گرفتن آمره بودن قانون کار و پرداخت حق سنوات بیش از ۸۰ درصد از نیروهای پاکبان به منظور رعایت عدالت در خصوص سایر پاکبانان شاغل شهرداری کرج با رعایت قوانین و مقررات‌، امور خدمات شهری منطقه ۱۰ اصلاح و هزینه پرداخت حقوق قانونی کارگران در قراردادها لحاظ شد تا برای پرداخت به پیمانکاران تحت امر ابلاغ شود.

ایزدیار اضافه کرد: مقرر شد تا در کمیسیون شورای اسلامی شهر سقف اعتبار لازم برابر برآورد دقیق ریالی سال ۱۴۰۳ مصوب شود و مسئولیت، نحوه اقدام و پرداخت برابر مقررات قانونی و مفاد قرارداد پیمانکاری بر عهده معاونت خدمات شهری شهرداری کرج باشد.

وی گفت: به اتفاق آرای حاضران مصوب شد مبلغ ۱۵ میلیارد تومان به ردیف بودجه جاری سال ۱۴۰۳ با عنوان واگذاری امور خدمات شهری اضافه شود تا شهرداری کرج برای اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل پاکبانان خدوم شاغل در قراردادهای واگذاری امور خدمات شهری مناطق ۶ و ۱۰ تا پایان مدت قرارداد جاری با مسئولیت شهردار کرج و تأیید معاونت‌های خدمات شهری و مالی و اقتصادی شهرداری در چارچوب تمام قوانین به ویژه آئین‌نامه مالی شهرداری اقدام شود.

کد خبر 753861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.