نزدیکترین مکان به مرقد امام رضا (ع) کجاست؟

کسانی که مشرف به زیارت امام رضا (ع) می‌شوند، تمایل دارند تا خود را به نزدیکترین مکان مضجع شریف ثامن‌الحجج برسانند و در آنجا به راز و نیاز با امام بپردازند، در این گزارش همراه ما باشید تا شما را به این مکان مقدس ببریم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌رضوی، در این روزها، بیشتر از همیشه دل‌تنگ حرم امام رضا (ع) می‌شویم، روزهایی که نزدیک به میلاد شمس‌الشموس (ع) است و تمام چشم‌ها به بارگاه منور رضوی دوخته شده است.

خادمان این حرم شریف از ماه‌ها قبل تدارک جشن‌های باشکوهی را برای دهه کرامت دیده‌اند تا زائران در بهشت هشتم با شور و شعف خاصی میلاد هشتمین خورشید آسمان امامت و ولایت را جشن بگیرند.

اگر در این روزها دلتان روانه صحن و سرای امام رضا (ع) شده است، در این گزارش همراه ما باشید تا شما را به نزدیکترین مکان به مرقد امام هشتم ببریم.

نزدیکترین مکان به مرقد امام رضا (ع) کجاست؟

«رواق دارالحجه» نام آشنایی برای زائران حرم رضوی است، زیر زمینی که از لحاظ معماری دارای تزئینات فراوانی است و نزدیک‌ترین مکان به مضجع شریف حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) در آن قرار دارد.

این مکان که در گوشه‌ای از این شبستان زیرزمینی قرار دارد، یکی از بهترین مکان‌ها برای راز و نیاز با امام رئوف محسوب می‌شود.

همان طور که بسیاری می‌دانند مکان واقعی پیکر مطهر امام علی بن موسی الرضا (ع) در مکان فعلی که ضریح واقع شده است، نیست و بنا بر نظر خادمین حرم این مکان چیزی در حدود ۲.۶۰ سانتی‌متر با ضریح فعلی فاصله دارد که وقتی زائران در رواق دارالحجه قرار می‌گیرند، نزدیک ترین مکان به مضجع شریف علی بن موسی الرضا (ع) در گوشه این رواق قرار دارد.

از ویژگی‌های این رواق، طرح پنجره فولادی است که در راستای مرقد منور امام رضا (ع) در ضلع جنوبی رواق قرار دارد، این پنجره زیارت در پشت سر مبارک حضرت قرار دارد که یکی از نزدیک‌ترین مسیرهای زیارت مرقد مطهر امام رضا (ع) به شمار می‌رود.

کل داخل این پنجره به سبک لایه‌چینی و برجسته‌کاری با ورق طلا انجام شده و روی آن اسامی مبارک چهارده معصوم به صورت نقش برجسته از جنس برنج طراحی و آبکاری طلا شده هست، همچنین در قسمت بالای پنجره‌ها نیز صلوات خاصه امام رضا (ع) از جنس برنج مخصوص ساخته و آبکاری طلا شده است.

رواق دارالحجه حرم امام رضا (ع) با مساحتی حدود هفت هزار متر مربع در زیر صحن انقلاب واقع شده و در سطح اماکن حرم، تنها رواقی است که در آن، قبله با سوی زیارت هم‌راستا می‌شود.

نزدیکترین مکان به مرقد امام رضا (ع) کجاست؟

کد خبر 753788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.