بهره‌برداری از ۵۵۰ حلقه چاهک آب کشاورزی در منطقه سیستان

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: از سال گذشته تاکنون به میمنت دهه کرامت و در آستانه میلاد حضرت امام رضا (ع)، ۵۵۰ حلقه چاهک آماده و امروز به بهره‌برداران منطقه سیستان تحویل شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان، در پنجمین روز از دهه کرامت با حضور مدیر کانون‌های خدمت رضوی آستان قدس در استان، مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان به همراه مدیران جهاد کشاورزی حوزه سیستان، ائمه جمعه، فرماندار و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی و بهره برداران، کار حفر و تجهیز ۵۵۰ حلقه چاهک آب کشاورزی در منطقه سیستان به اتمام رسیده و مورد بهره برداری قرار گرفت.

حسینعلی رمرودی در این باره اظهار کرد: با توجه به ادامه شرایط خشکسالی در سیستان و لزوم حفظ وضع موجود کشاورزی و ماندگاری مردم در منطقه، بر اساس یک تفاهم‌نامه سه جانبه بین بنیاد کرامت رضوی آستان قدس، قرارگاه امام حسن مجتبی سپاه و سازمان جهاد کشاورزی نسبت به حفر و تجهیز چاهک آب کشاورزی اقدام شد.

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان افزود: از سال گذشته تاکنون به میمنت دهه کرامت و در آستانه میلاد حضرت امام رضا (ع)، ۵۵۰ حلقه چاهک آماده و به بهره‌برداران منطقه سیستان تحویل شد.

وی ادامه داد: برای احداث این چاهک‌ها اعتباری بالغ بر ۱۴۰ میلیارد ریال از سوی بنیاد کرامت رضوی، قرارگاه امام حسن مجتبی سپاه و سازمان جهاد کشاورزی تأمین و پرداخت شده است.

کد خبر 753638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.