شناسایی و پلمب ۶ واحد صنفی متخلف در طرح نظارت بر بنگاه‌های املاک زاهدان

مدیرکل صمت سیستان و بلوچستان از شناسایی ۵ واحد صنفی متخلف و پلمب یک واحد صنفی در طرح ویژه نظارت بر بنگاه‌ها و مشاورهای املاک مرکز استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت استان، ایرج حسن‌پور اظهار کرد: در راستای اجرای مصوبات کارگروه نظارت، تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات استان و پیرو دستورالعمل و بخشنامه‌های ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، به منظور حمایت از حقوق مردم و جلوگیری از انجام تخلفات صنفی توسط واحدهای مشاور و بنگاه‌های املاک، طرح ویژه نظارت بر بنگاه‌های املاک و مستغلات در سال جاری از ۲۰ اردیبهشت ماه با انجام گشت‌های مشترک نظارتی بر واحدهای مذکور با هماهنگی و برنامه‌ریزی اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت و با حضور نمایندگان دادستانی، اداره‌کل راه و شهرسازی و اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت استان در مرکز استان آغاز شده است.

وی افزود: در جریان بازرسی و بازدیدهای به عمل آمده از واحدهای صنفی مشاور املاک در زاهدان که از ۲۰ اردیبهشت ماه آغاز شده، برای ۵ واحد صنفی به علت نداشتن پروانه کسب، نصب نکردن نرخ‌نامه معتبر، ارائه ندادن صورت حساب و… پرونده‌های تخلف تشکیل و یک واحد صنفی نیز پلمب شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان ادامه داد: تمامی پرونده‌های متشکله برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

وی یادآور شد: برای واحدهای مشاور املاک که پلمب می‌شوند علاوه بر پرداخت جریمه نقدی، پلاکارد نیز در محل واحد صنفی به مدت ۲۰ روز کاری برای اطلاع‌رسانی به مردم نصب می‌شود.

حسن‌پور بیان کرد: مردم در صورت مشاهده هر گونه تخلف صنفی و اقتصادی از جمله احتکار، گران‌فروشی، درج نکردن قیمت بر کالا و غیره مراتب را برای رسیدگی از طریق تماس با سامانه مرکز پاسخگویی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان به شماره ۱۲۴ گزارش کنند.

کد خبر 753306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.