بهسازی فضای شهری و وسائل نقلیه ویژه معلولان در دستور کار قرار گیرد

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان گفت: یکی اولویت شهرداری‌ها بهسازی فضاها و وسائل نقلیه عمومی جهت بهره‌مندی تمام مردم از آنها است که باید در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از هرمزگان و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری، محمد مرودی، امروز_ بیست‌وچهارم اردیبهشت_ در نخستین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی استان هرمزگان، با تاکید بر مناسب‌سازی فضای شهری و وسایل نقلیه عمومی شهری جهت تردد معلولان اظهار کرد: یکی از اولویت‌های شهرداری‌ها، بهسازی فضاها و وسایل نقلیه عمومی جهت بهره‌مندی تمام مردم از آنها است که در سال گذشته اتفاقات خوبی در استان به ویژه شهر بندرعباس افتاده است.

وی با اشاره به دستورکار این جلسه گفت: بررسی نتایج پیگیری مصوبات شهرداری شهر بندرعباس در سال ۱۴۰۲ درباره مناسب‌سازی پنج دستگاه ون ویژه تردد افراد دارای معلولیت، احداث رمپ تقاطع غیرهم‌سطح بزرگراه امام حسین (ع) و دسترس‌پذیری معابر شهرک سجادیه (شهرک اسکان روشندلان) و اولویت‌های مناسب‌سازی معابر و مبلمان شهری در سال ۱۴۰۳ از موارد حائز اهمیت است.

وی تصریح کرد: در دلسوزی مدیران استان تردیدی نیست، پس به وعده‌هایمان عمل کنیم تا حق دسترسی برای افراد دارای معلولیت، سالمند، جانباز یا هر فرد دارای نیاز ویژه باید مغتنم و محترم شمرده شود.

وی اضافه کرد: باید موانع فیزیکی، معماری و ترافیکی موجود رفع شود، به‌گونه‌ای که همه انسان‌ها در شرایط خاص قادر باشند، آزادانه و بدون خطر در محیط پیرامون خود اعم از اماکن عمومی، معابر، محیط شهر و ساختمان‌ها تردد کنند و از تسهیلات محیط شهری با حفظ استقلال فردی بهره‌مند شوند.

عبدالحسین ارجمند معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری بندرعباس نیز در این جلسه با اشاره به طی شدن مراحل قانونی مصوبات معوق مانده گفت: به‌زودی مناسب‌سازی دو دستگاه ون و دسترس پذیری پل تقاطع غیرهم‌سطح جهت تسهیل در تردد جامعه هدف و اصلاح معابر شهرک سجادیه اتفاق خواهد افتاد.

کد خبر 753274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.