۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۳
دوچرخه‌سواری کنید، پول بگیرید

شهرداری فلورانس برای تشویق شهروندان برای استفاده از دوچرخه و کنار گذاشتن اتومبیل برای ترددهای روزانه، پاداش مالی می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، شهرداری فلورانس اعلام کرد که ۱.۲ میلیون یورو بودجه ویژه دوچرخه‌سواری اختصاص داده است که از آن برای تشویق رانندگان استفاده می‌کند تا وسایل نقلیه موتوری خود را به نفع دوچرخه برای رفت‌وآمد روزانه خود به محل کار یا دانشگاه کنار بگذارند. این طرح از سوم ژوئن آغاز می‌شود و به مدت یک سال با هدف افزایش تغییر در عادات تردد به سمت شیوه‌های حمل‌ونقل پایدارتر و سالم‌تر اجرا می‌شود.

این برنامه تشویقی «Pedala, Firenze ti premi» نامیده می‌شود (رکاب بزنید، فلورانس به شما پاداش می‌دهد) و به شرکت‌کنندگان این شانس را می‌دهد که تا ۳۰ یورو در ماه درآمد کسب کنند. آن‌ها ۲۰ سنت در هر کیلومتر، به‌اضافه پنج سنت برای هر کیلومتر برای چرخه‌های مدل generic دریافت خواهند کرد.

دوچرخه‌سواری کنید، پول بگیرید

این طرح همچنین به مسافرانی که پیش‌تر از دوچرخه در سفرهای روزانه خود استفاده می‌کردند نیز پاداش می‌دهد، با این حال افرادی که ترجیح می‌دهند اتومبیل خود را به نفع دوچرخه ترک کنند، اندکی بیشتر دریافت می‌کنند. افرادی که پیش از این از دوچرخه استفاده می‌کردند تا ۱۵ سنت در هر کیلومتر دریافت می‌کنند.

افراد می‌توانند از سیزدهم ماه می در این طرح به عنوان شرکت‌کننده ثبت‌نام کنند. پس از آن مسافران بالقوه دوچرخه‌سوار یک دستگاه «ضد تقلب» دریافت می‌کنند که سیستم نظارتی برای پیمایش مسیرهای شهری است؛ این دستگاه میزان استفاده واقعی از دوچرخه را تأیید می‌کند.

علاوه بر این، کاربران یک نگهدارنده گوشی هوشمند و چراغ‌های سیگنال را به عنوان جایزه دریافت خواهند کرد. درآمد منظم روزانه تنها مشوق نیست بلکه شهرداری فلورانس می‌گوید به ۲۰۰ کاربر که بیشترین امتیاز را از طریق «اقدامات خیرخواهانه» از جمله تعداد کیلومتر دوچرخه‌سواری همچنین شرکت در رویدادها و پرسش‌نامه‌ها کسب کرده‌اند، هر ماه ۱۰۰ یورو پاداش می‌دهد.

دوچرخه‌سواری کنید، پول بگیرید

کد خبر 753125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.