داخلی خبر اقتصادی

کد مطلب : 94970
مجهز شدن ۶ ایستگاه راه‌آهن به سیستم محورشمارهاي دابل تراک


در راه‌آهن اصفهان صورت گرفت؛
مجهز شدن ۶ ایستگاه راه‌آهن به سیستم محورشمارهاي دابل تراک
خبرگزاری ایمنا: مدیرکل اداره راه‌آهن اصفهان گفت: ۶ ایستگاه راه‌اهن اصفهان مجهز به سیستم محورشمارهاي دابل تراک بدون قابليت بلاک، هستند.


چهارشنبه ۷ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۴
به گزارش ایمنا حسن ماسوری با اشاره به محورشمارها‌ي آنالوگ در راه‌آهن استان اصفهان، اظهار داشت: بیش  از دو دهه از نصب و راه اندازي محورشمارهای آنالوگ در اين اداره کل مي گذرد که به علت به طول انجاميدن مدت زمان تعمير آن توسط شرکت سازنده فرسودگي قطعات و احتمال کاهش ضريب ايمني درحوزه علائم الکتريکي، تعويض تعدادي از آنها با توجه به امکانات ناحيه با سيستم‌هاي به روزتر دردستورکار قرار گرفت.
وی ادامه داد: يک دهه از نصب و راه اندازي نسل دوم اين محورشمارها با عنوان دابل تراک بدون قابليت بلاک در دو ايستگاه راه‌آهن اصفهان مي گذرد که به دلیل مشکل در نصب اوليه توسط فولاد مبارکه و تامين چند قطعه اين دستگاه‌ها و عدم توليد آنها در شرکت سازنده داخلي و وجود تحريم‌ها و هزينه گزاف خريد مشابه خارجي تعدادي از اين محورشمارها از رده خارج شده بودند.
مدیرکل راه‌آهن اصفهان بابيان اين که قرار شد با بهره گيري از مهارت و تخصص کارشناسان اداره ارتباط و علائم الکتريکي اين اداره کل محورشمارهای مذکور تعمير، بازسازي و راه اندازي شود، خاطرنشان ساخت: دراین راستا پس از هماهنگي با مرکز و تلاش متخصصان اين اداره کل، دستگاه‌هاي معيوب مورد بازسازي قرارگرفت و پس از گذراندن آزمايش‌هاي مربوطه و تاييد نهايي، اين چهار محورشمار با حفظ يدکي مورد نياز در برخی ايستگاه‌ها راه‌اندازی شد.
وی تصریح کرد: محورشمارهای تعویضی در ایستگاه‌های آبنيل، ايرانکوه، اصفهان و فيروزه با موفقيت نصب و راه اندازي و جايگزين محورشمارهاي آنالوگ شده اند.
ماسوري بیان داشت: تا پيش از اين ايستگاه‌هاي حسن آباد و ديزيچه به اين محورشمارها مجهز بوده اند و درحال حاضر تعداد ايستگاه‌هاي داراي اين سيستم به ۶ ايستگاه رسيده است.
وی به مزایای محورشمارهاي دابل تراک بدون قابليت بلاک در ایستگاه‌های راه آهن اشاره کرد و ادامه داد: پايين بودن آمارخرابي پس ازنصب دقيق، استفاده از پردازشگرهاي مطمئن، افزايش سرعت و دقت عمل، قابليت کنترل همزمان دو بلاک، ارتقاء ضريب ايمني سير و حرکت قطارها ازجمله مزاياي استفاده محورشمارهاي دابل تراک بدون قابليت بلاک است.
مدیرکل راه‌آهن اصفهان با اشاره به اين که ارزش تقريبي يک دستگاه محورشمار نسل دوم ۲۰۰ ميليون ريال است و تهيه مشابه خارجي آن چندين برابر هزينه در بردارد، تصريح کرد: شرکت سازنده داخلي خط توليد نسل دوم را متوقف و نسل سوم اين محورشمارها را با عنوان دابل تراک با قابليت بلاک راه اندازي کرده که برخي ازمحورهاي راه آهن کشور نيز از اين سيستم برخوردار هستند.
Share/Save/Bookmark