اریک لافارگو، عکاس معروف فرانسوی با سفر به ایران در سال‌های اخیر صحنه‌هایی نابی از زندگی مردم در ایام محرم را به ثبت رسانده است.

به گزارش ایمنا، مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی همیشه برای عکاسان سوژههای بسیاری را به همراه داشته است. در این ایام نه تنها عکاسان داخلی تصاویر بی نظیری را از آیین و رسوم مردم در اقصی نقاط ایران به ثبت می‌رسانند بلکه هر ساله گردشگران و عکاسان بسیاری از کشورهای دیگر به قصد مشاهده آیین و رسوم ایرانی‌ها در این ایام به ایران سفر می‌کنند.

در بین تصاویر به ثبت رسیده از تاسوعا و عاشورای حسینی، عکس‌هایی از دریچه دوربین اریک لافارگو از جمله بهترین و پرمحتواترین عکس‌هایی است که بخشی از عزاداری‌های ایرانیان را نشان می‌دهد. اریک لافارگو عکاس معروف فرانسوی است که تاکنون به کشورهای بسیاری سفر کرده و در زمینه عکاسی پرتره و مستند شهرت جهانی دارد.  نگاه خاص او به دنیا و انسان‌ها، ثبت تصاویر ویژه ای را به دنبال داشته که با دیدن هر یک از آن‌ها در ذهن بیننده داستانی شکل می‌گیرد.

بعضی از این تصاویر مربوط به آیین "گل مالی" در استان لرستان است. رسومی دیرینه که مردم استان لرستان، پیر و جوان برای عرض ارادت به امام حسین (ع) و به نشان غم و ماتم سرتا پای خود را به گل آغشته می‌کنند. علاقه مندان به هنر عکاسی برای مشاهده تصاویر ثبت شده از ایران توسط اریک لافارگو می‌توانند به نشانی الکترونیکی زیر مراجعه کنند .

http://www.ericlafforgue.com/gallery/Countries/Iran

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.